شماره ۵۶۳ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
درباره آلودگی آب و تأثیر پارازیت‌ها نگرانیم

 رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران پس از گزارش وزیر بهداشت از ورود فاضلاب‌های بیمارستانی به شبکه آب‌های شهر تهران به‌ویژه آب‌های سطحی و چاه‌های جذبی انتقاد کرد.
سالاری گفت: بعضا آب‌های سطحی برای آبیاری محصولات کشاورزی استفاده می‌شود، که از همین طریق نیز در چرخه تغذیه شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد. روزانه 90تن زباله بیمارستانی در تهران تولید می‌شود و اکثر بیمارستان‌های کشور سیستم تصفیه‌خانه یا دستگاه‌های بی‌خطرسازی زباله را ندارند که به گفته یکی از مسئولان، 40درصد
 بیمارستان‌های تهران تصفیه‌خانه ندارند و فاضلاب آنها وارد آب‌های سطحی و چاه‌های جذبی می‌شود که وزارت بهداشت ملزم به انجام اقداماتی در این راستا است.
او با اشاره به موضوع آلودگی آب شهر تهران و شائبه‌هایی كه مبنی بر وجود نیترات و فنول در آب تهران مطرح شده است خواستار توضیحات وزارت بهداشت در این‌خصوص  و همچنین
 تعیین تکلیف درباره موضع پارازیت‌ها و تأثیر آن بر ایجاد سرطان، ناباروری و مانند آنها شد.
پیشنهاد تأسیس یک بیمارستان بحران
معصومه ‌آباد در یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که با حضور وزیر بهداشت و شهردار تهران برگزار شد،
اظهار داشت:  باید نظام یکپارچه خدمات اجتماعی در بحث ایمنی و با توجه به حوادثی که در تهران رخ می‌دهد شکل بگیرد. وی گفت: براساس آمار ‌سال گذشته در شهر تهران 230 حریق داشته‌ایم که بر این اساس نیازمند یک سیستم خدمات‌رسانی امدادی جامع هستیم. آباد گفت: سازمان امدادرسانی جامع می‌تواند کمک کند تا تاخیرات 3 تا 4 دقیقه‌ای در حضور عوامل امدادی در صحنه‌های حوادث کمتر شود. عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما نیازمند یک بیمارستان جامع با عنوان بیمارستان بحران هستیم چراکه درحال حاضر بیمارستانی را نداریم که در شرایط بحران بتواند امدادرسانی کند و باید این بیمارستان بحران بسیار جامع باشد.
راه‌اندازی ایستگاه‌های
 اطلاع‌رسان سلامت در مترو
اسماعیل دوستی، عضو دیگر شورا هم دیروز پیشنهاد کرد که در مترو ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی  در حوزه بهداشت و درمان فعال شود. او گفت: اصل 43 قانون اساسی اشاره کرده است که بهداشت، درمان و آموزش و پرورش باید برای مردم رایگان باشد و این اصل تا کنون از سوی وزارت بهداشت رعایت شده است. دوستی افزود: دولت و مجلس نسبت به سلامت مردم حساسیت داشته باشند و در صورت امکان کیوسک‌های سلامت در مترو نصب شود و شهروندان بتوانند در آن‌جا نسبت به مسائل اولیه و هشدارهای نخست اقدام کنند.

 


تعداد بازدید :  117