شماره ۳۵۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ مرداد
صفحه را ببند
اخبار جهان

حماس:هرگز از مطالبات خود کوتاه نمی‌آییم
رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد: مقاومت فلسطین هرگز از خواسته خود درخصوص توقف تجاوزات اسراییل، لغو محاصره، ایجاد بندر و فعالیت مجدد فرودگاه تخریب شده غزه کوتاه نمی‌آید. خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تصریح کرد: حماس هرگز در مذاکرات قاهره برای دستیابی به توافق آتش‌بس طولانی‌مدت با رژیم صهیونیستی از خواسته خود مبنی بر احداث بندر، بازسازی و ازسرگیری فعالیت فرودگاه غزه و لغو محاصره دست نمی‌کشد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با بیان این‌که این رژیم همچنان در بین جنگی نظامی و سیاسی قرار دارد، گفت: اگر مذاکرات هیات‌های فلسطینی و اسراییلی در قاهره امنیت اسراییل را محقق سازد، در آن صورت ممکن است با فلسطین به تفاهم برسیم. «سامی ابو زهری» سخنگوی حماس نیز در واکنش به اظهارات اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: اسراییل زمانی از امنیت برخوردار می‌شود که محاصره غزه به‌طور کامل لغو شود.

العبادی: فراکسین‌ها نامزد‌های لایق را معرفی کنند
نخست‌وزیر مکلف عراق ضمن درخواست از تمامی فراکسیون‌ها برای اتخاذ اقداماتی جهت موفقیت دولت آتی اعلام کرد: انتخاب وزیران دولت آتی براساس معیارهای شایستگی و شفافیت صورت می‌گیرد. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المسله، حیدر العبادی، نخست‌وزیر مکلف عراق در سخنانی از تمامی فراکسیون‌های سیاسی عراق خواست وزرای خبره و شایسته‌ای را به‌عنوان نامزد خود معرفی کنند و در موفقیت دولت آتی مشارکت داشته باشند. وی افزود: ما با نامزدی که لیاقت و شایستگی لازم را نداشته باشد، مخالفت خواهیم کرد. وی تأکید کرد، اعضای کابینه خود را تا 2هفته آتی برای گرفتن رأی اعتماد از پارلمان معرفی خواهد کرد و دولت جدید عراق ظرف 2هفته آتی تشکیل خواهد شد.

شبه‌نظامیان شرق اوکراین یک جت ارتش را ساقط کردند
سخنگوی ارتش اوکراین دیروز از ساقط شدن یک جت جنگنده توسط شبه‌نظامیان حامی روسیه در شرق اوکراین خبر داد. به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اولکسی دمیتراشکوسکی، سخنگوی ارتش اوکراین گفت: این جنگنده پس از حمله شبه‌نظامیان در منطقه لوهانسک ساقط شد. خلبان خود را از جنگنده به بیرون پرتاب کرد و به مکان امنی رفت. سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه نیز در تماسی تلفنی با همتای اوکراینی خود بر ضرورت همکاری سازمان‌های بین‌المللی در رساندن کمک‌های انسانی به اوکراین تأکید کردند. وزارت خارجه روسیه تأکید کرده است، اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد کاروان کمک‌های انسانی روسیه مورد تهدید قرار گرفته است. طبق اعلام دستگاه دیپلماسی روسیه، نظامیان اوکراینی عملیات جنگی خود را شدت بخشیده‌اند تا راه رسیدن کمک‌های انسانی روسیه به لوهانسک را سد کنند. مسکو مسئولیت چنین اقداماتی را متوجه آن دسته از مسئولان اوکراینی دانسته که تلاش می‌کنند از کمک به مردم جنوب‌شرق اوکراین جلوگیری کنند.

کره‌شمالی آمریکا را به حملات بی‌رحمانه تهدید کرد
کره شمالی در آستانه برگزاری رزمایش مشترک نظامی آمریکا و کره‌جنوبی سئول را به حملات پیشگیرانه و بی‌رحمانه تهدید کرد. به گزارش فارس به نقل از یونهاپ، کره‌شمالی در آستانه برگزاری رزمایش مشترک نظامی آمریکا و کره‌جنوبی، سئول را به حملات پیش‌دستانه بی‌رحمانه تهدید کرد. تلویزیون رسمی کره‌شمالی اعلام کرد: از آن‌جا که سئول و واشنگتن در حال اجرای استراتژی‌های بازدارندگی خود علیه کره‌شمالی هستند ما به آنها اعلام می‌کنیم که برای حملات پیشگیرانه قوی و بی‌رحمانه آماده هستیم. براساس این گزارش، آمریکا و کره‌جنوبی از روز دوشنبه رزمایش مشترک نظامی خود را با نام رزمایش «اولچی فریدم گاردین» آغاز خواهند کرد. پیونگ یانگ همواره نسبت به برگزاری رزمایش‌های مشترک واشنگتن و سئول هشدار داده است و آن را اقدامی تحریک‌آمیز برای شروع یک جنگ تمام‌عیار در منطقه خوانده است.

اعدام 700تن از مردم سوریه به دست تروریست‌های داعش
دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه از جنایت هولناک دیگری به دست گروه تکفیری داعش پرده برداشت و اعلام کرد: این گروه ظرف دو هفته گذشته حدود 700تن از اعضای قبیله «شعیطات» در شمال شرق سوریه را اعدام کرده است. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سوریه نیوز، دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه اعلام کرد: «گروه دولت اسلامی» (داعش) ظرف 2هفته گذشته بیش از 700تن از اعضای قبیله سنی مذهب شعیطات را در استان دیرالزور واقع در مرز سوریه با عراق اعدام کرد که بیشتر آنها غیرنظامی بودند.


تعداد بازدید :  80