شماره ۳۵۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ مرداد
صفحه را ببند
... به انتظار رگبار و رعد و برق و سيلاب

براساس نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی امروز در برخی مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس ابرناکی، رگبار موقتی باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود. این وضعیت روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه‌های مرکزی البرز و برخی مناطق مرکزی کشور نیز رخ خواهد داد. که شدت بارش‌ها در روز دوشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی وجنوبی زاگرس خواهد بود. در ۲ روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود و طی ۲ روز آینده در سواحل دریای خزر دمای هوا بطور نسبی افزایش می‌یابد.
با توجه به تقویت سامانه جنب حاره‌ای در کشور طی ۲ روز آینده دمای بیشینه هوا در استان‌های نیمه شمالی کشور ۲ تا ۴ درجه و در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران وگلستان با کاهش رطوبت جو و وزش باد گرم، از ۴ تا ۶ درجه افزایش خواهد یافت. از این رو توصیه می‌شود به ویژه در استان‌های ساحلی خزر اقدامات پیشگیرانه در مورد پیامدهای این وضعیت به عمل آید.در شرق استان‌های خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان سرعت وزش باد در سطح زمین افزایش یافته و سبب تولید گرد و خاک می‌شود. این شرایط تا غروب امروز دوشنبه تداوم خواهد داشت. در برخی مناطق استان‌های هرمزگان و شرق فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، وزش باد، بارش پراکنده یا رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.  
براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی، با تقویت جریان‌های سطحی جنوبی تا جنوب شرقی و تابش خورشیدی، ناپایداری همرفتی به صورت افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق موقت و وزش باد در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی در ساعات بعدازظهر امروز در جنوب آذربایجان غربی، کردستان، شرق لرستان، ارتفاعات غربی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، مرکزی و همدان پیش‌بینی می‌شود.
آسمان تهران در روز دوشنبه کمی ابری در بعدازظهر با افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز به 24 و 36 درجه سانتیگراد خواهد رسید.  ایستگاه‌های فیروزکوه با 24 درجه و ورامین با 36 درجه سانتیگراد به ترتیب کمترین و بیشترین دمای استان تهران را طی روزهای گذشته داشته‌اند.


تعداد بازدید :  80