شماره ۵۶۰ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
رازگشایی از یک جنایت پس از 2‌سال تحقیق

شهروند| 2‌سال از یک جنایت در غرب پایتخت می‌گذشت که همسر مقتول به‌عنوان قاتل بازداشت شد. مرد 42 ساله ادعای بی‌گناهی می‌کند اما مدارک قضایی نشان می‌دهد او همسرش را با انگیزه‌ای نامعلوم به قتل رسانده است.
12 خردادماه ‌سال 92 یک مرگ مشکوک از طریق بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) به کلانتری 137 نصر اعلام شد. وقتی مأموران خود را به بیمارستان رساندند متوجه شدند زنی به نام لعیا ( 30 ساله )، ساعت  8:30  يازدهم خردادماه از محل سکونت خود واقع در خیابان جمالزاده شمالی، توسط اورژانش به بیمارستان منتقل اما از سوی تیم پزشکی بیمارستان اعلام شده که وی پیش از هرگونه اقدام درمانی جان باخته است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «مرگ مشکوک» و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
همسر این زن در بازجویی‌ها به کارآگاهان گفت:  «ساعت 20: 08 صبح بود که با صدای زنگ تلفن همراهم از خواب بیدار و متوجه شدم همسرم جلوی آشپزخانه افتاده و در آپارتمان نیز باز است؛ از زنان همسایه‌ کمک خواستم و آنها نیز با اورژانس تماس گرفتند و او را به بیمارستان منتقل کردیم.
همزمان با آغاز تحقیقات از همسر لعیا، نظریه پزشکی قانونی درباره علت مرگ اعلام شد؛ بنا بر نظریه پزشکی قانونی، علت مرگ ناشی از نارسایی تنفسی و متعاقب آن خفگی ناشی از انسداد مجاری هوایی اعلام شد.
با اعلام نظریه پزشکی قانونی درباره وقوع جنایت، کارآگاهان تحقیقات ویژه از همسایه‌ها، اعضای خانواده مقتول، بررسی محل زندگی وی را در دستور کار قرار دادند. منفی بودن احتمال باز بودن در خانه در شرایطی از سوی کارآگاهان قوت پیدا کرد که مشخص شد «در خانه محل سکونت لعیا و همسرش از نوع ضدسرقت بوده» و «هیچگونه آثاری درخصوص تخریب و یا فشار بر آن جهت ورود به خانه وجود نداشته»؛ این درحالی بود که اظهارات همسایه‌ها نیز نشان می‌داد که زن 30 ساله با لباس خانه روی زمین افتاده بود و همین موضوع، احتمال باز کردن در خانه توسط لعیا را نیز منتفی می‌کرد.
تحقیقات کارآگاهان نشان داد که همسر مقتول، ساعت 30: 06 هر روز صبح جهت رفتن به محل کارش واقع در جاده قدیم تهران– کرج از خانه خارج می‌شده درحالی‌که بنا بر ادعای وی، روز حادثه خواب مانده بود. ساعت 30: 08 بواسطه زنگ تلفن همراه خود بیدار شده است.همسر مقتول به نام سعید (42 ساله)، درحالی مدعی بیدار شدن بواسطه زنگ تلفن همراه خود شده بود که در تحقیقات اولیه، منکر پاسخگویی به تلفن همراه خود بود درحالی‌که در ادامه تحقیقات اظهارات ضدونقیضی در این خصوص بیان می‌کند.
در حالی که دلایل و مدارک به‌دست آمده در طول تحقیقات تخصصی نشان می‌داد سعید مظنون شماره یک است اما او در بازجویی‌ها خود را بی‌گناه می‌دانست، اما با توجه به دلایل، شواهد و مستندات و همچنین اظهارات متناقض ارایه شده از سوی این مرد، همسر مقتول به‌عنوان متهم اصلی پرونده بازداشت شد و او به همراه کیفرخواست صادره از سوی بازپرس پرونده در اختیار مرجع محترم قضایی قرار گرفت.


تعداد بازدید :  154