شماره ۵۶۰ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
سارقان در شلوغی بازار صحنه‌های سرقت را به تصویر کشیدند
بازسازی دستبرد شبانه به 6 مغازه بازار تهران
سردار حسین ساجد‌ی‌نیا فرمانده انتظامی تهران : سرقت از ابتدای ‌سال 94 تاکنون 13‌درصد کاهش داشته است

شهروند| در حالی که هنوز چندروزی از بازسازی صحنه‌های سرقت طلافروشی و صرافی در بازار تهران نمی‌گذرد، صبح دیروز بازاریان شاهد بازگشت دزدان منطقه 15 خرداد بودند. این مردان تبهکار در شامگاه چهارشنبه 16 اردیبهشت‌ماه همزمان با بازی پرسپولیس و بنیادکار به 6مغازه دستبرد زدند و پا به فرار گذاشتند. روش دزدان عجیب بود، آنها فقط سراغ گاوصندوق‌ها می‌رفتند و در تاریکی شب و آسودگی از این‌که خطری تهدیدشان نمی‌کند در همان سکوت شبانه بازار در‌های مغازه‌ها را تخریب می‌کردند و محتوایش را به سرقت می‌بردند. این مردان قفل‌ها را بریدند و توانستند پول‌های میلیونی به جیب بزنند و البته این سرقت‌ها تنها از 3 مغازه صورت گرفته و در 3مغازه دیگر دزدان دست خالی مانده بودند.
صبح روز 17 اردیبهشت‌ماه وقتی مغازه‌داران در بازار به سر کار خود رفتند، در جریان 6 سرقت شبانه قرار گرفتند. این بار روش فرق داشت، دزدان تنها محتویات گاوصندوق‌ها را خالی کرده بودند. وقتی ماجرای این سرقت‌های عجیب به پلیس مخابره شد، تیم‌های کلانتری در محل حاضر شدند و دیدند دزدان در یکی از مغازه‌ها با بریدن قفل‌های کرکره نفوذ کرده و پول‌ها را با خود برده‌اند.
از همان دقایق نخست دستگیری متهمان در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت. با اعلام این خبر بلافاصله ماموران پلیس در محل حاضر شده و تلاش برای شناسایی اعضای باند را آغاز کردند. تحقیقات اولیه نشان می‌داد سارقان عمدتا از سارقان سابقه‌دار هستند که از مدت‌ها قبل مغازه‌های مورد دستبرد را تحت نظر داشتند.
 36 ساعت از این سرقت‌های جنجالی در بازار تهران نمی‌گذشت که اعضای باند در عملیات ویژه پلیسی شناسایی شدند.
ماموران بامداد جمعه خود را به مخفیگاه متهمان رساندند . وقتی سارقان متوجه حضور تیم‌های پلیسی شدند با شلیک‌های پیاپی سعی داشتند تا پا به فرار بگذارند. درگیری مسلحانه بین ماموران و اعضای باند سرقت آغاز شد. در جریان این درگیری، یکی از متهمان، زخمی به بیمارستان منتقل شد و 5 متهم دستگیر شدند.
بررسی‌ها نشان می‌داد که سارقان در پوشش کارگر مدتی را در بازار فعالیت می‌کردند، موفق شده بودند با شناسایی تعداد شش مغازه‌ای که اقدام به نگهداری گاوصندوق در محل کسب و کار خود داشتند، مغازه‌هایي را شناسایی کرده و با اجرای نقشه‌ای ویژه، اقدام به سرقت سه گاوصندوق از فروشگاه‌های پوشاک در سطح بازار کرده و همچنین از سه مغازه دیگر نیز قفل‌ها و سیستم ایمنی را به سرقت برده بودند.
صبح دیروزسارقان بازار تهران به محل جرم برگشتند و در حضور مردم صحنه‌های سرقت خود را بازسازی کردند. سردار حسین ساجد‌ی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه بازسازی صحنه این سارقان گفت: «در‌سال 93 به مردم عزیز قول دادیم که سرقت را در تهران بزرگ تثبیت کنیم که تا پایان‌سال 93، این اتفاق افتاد و خوشبختانه سرقت را تثبیت کردیم. از ابتدای ‌سال 94 تاکنون 13‌درصد کاهش در حوزه سرقت را شاهد بوده‌ایم و امیدواریم تا پایان‌سال این آمار را حفظ کرده و حتی به وضع مطلوب‌تری دست یابیم.»
وی به برنامه‌های‌سال 94، پرداخت و گفت: «میزان عملیات‌های پلیس در برخورد با سارقان و اراذل و اوباش افزایش داشته و افزایش خواهد داشت و ما طرح امنیت محله‌نگر را دنبال خواهیم کرد چرا که مطالبه مردم است که چه حوزه برخورد با قاچاقچیان، چه در حوزه برخورد با اراذل و اوباش و همچنین در برخورد با هنجارشکنان و مزاحمین نوامیس مردم و سارقان خرد و سارقان باندی.»
این مقام ارشد انتظامی تهران بزرگ به بازسازی صحنه سرقت دستگیرشدگان روز شنبه تهران پرداخت و گفت: «با تلاش مجموعه پلیس آگاهی تهران بزرگ و به‌خصوص پلیس آگاهی بازار در کمتر از 36 ساعت این سارقان دستگیر شدند. وی میزان سرقت این سارقان دستگیر شده را 6 مغازه عنوان کرد و افزود:  این افراد سه مغازه را سرقت کرده بودند و قفل‌های سه مغازه دیگر را شکسته بودند که دستگیر شدند. این سارقان در محدوده بازار مشغول به کار بودند و به سرقت از مغازه‌هایی که می‌دانستند گاوصندوق دارند دست زده بودند.»


تعداد بازدید :  160