شماره ۵۶۰ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
نجات اکیپ کوهنوردان پزشک از کوه‌های خلیل دشت

شهروند|مسیر خوانی اشتباه 24 کوهنورد پزشک، آنها را در کوه‌های ماسوله گرفتار کرد. امدادگران کوهستان هلال‌احمر فومن این کوهنوردان را نجات دادند.
علیرضا خصوصی ثانی، مدیرعامل هلال‌احمر جمعیت استان گیلان به خبرنگار شهروند گفت:  وقتی کوهنوردان تهرانی از کوه‌های طارم زنجان به مقصد ماسوله حرکت کردند به ارتفاع 1500 متری کوه‌های خلیل دشت ماسوله رسیدند. اما به دلیل وجود مه غلیظ و نا آشنا بودن به مسیر با ندای امداد هلال‌احمر جهت دریافت کمک تماس گرفتند. ساعت 8 شامگاه 18 اردیبهشت‌ماه بود که بلافاصله دو تیم از امدادگران ماهر کوهستان عازم منطقه شدند و پس از جست‌وجو و تلاش صبح شنبه این تیم کوهنوردی به سلامت به مقصد رسید.
وی افزود: دو تیم امدادی 5 نفره از امدادگران آموزش‌دیده کوهستان فومن در این عملیات حضور داشتند. نقطه خلیل دشت در شهر تاریخی ماسوله شهرستان فومن، دو‌هزار و یکصد متر ارتفاع دارد. شهرستان فومن در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد. هلال‌احمر استان گیلان دارای یک‌هزار و 382 امدادگر دارد. اردیبهشت‌ماه‌ سال گذشته نیز گروه 70 نفره کوهنوردی دانشجویان پیام‌نور شهرستان آستانه اشرفیه که به ارتفاعات للندیز ماسوله رفته بودند، به علت شدت مه گرفتگی در ارتفاعات منطقه کوه بن که منطقه‌ای جنگلی است، نتوانسته بودند مسیر را تشخیص دهند که با همکاری گروه امدادی هلال‌احمر نجات یافتند.


تعداد بازدید :  187