شماره ۵۶۰ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
امروز، برگزاری دیدارهای ماقبل پایانی لیگ برتر فوتبال
نفس‌ها در سینه حبس می‌شود...
جنگ سرخابی‌های تبریز و تهران یک هفته قبل از دربی، حساس‌ترین بازی این هفته است

شهروند| هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال امروز با برگزاری 8 دیدار همزمان از ساعت 18 در شهرهای مختلف پیگیری می‌شود که شاید حتی سرنوشت قهرمانی، کسب سهمیه آسیایی و سقوط برخی تیم‌ها مشخص شود. 6 تیم در بالا و 6 تیم در پایین جدول هنوز برای قهرمانی،‌ کسب سهمیه و بقا در لیگ برتر تلاش می‌کنند که قطعا گل سرسبد بازی‌های این هفته دیدار تراکتورسازی صدرنشین با استقلال خواهد بود.
خاطره‌ای که قلعه‌نوعی دوست ندارد زنده شود
توقف هفته گذشته مقابل گسترش فولاد و شکست در لیگ قهرمانان آسیا نشان می‌دهد که تیم تونی اولیویرا که صدر جدول را چند هفته‌ای است مال خود کرده،‌ در شرایط خوبی بسر نمی‌برد. البته سرمربی پرتغالی پرشورهای تبریزی امیدوار است خط حمله آتشین تیمش که با 51 گل زده،‌ آمار فوق‌العاده‌ای را از خود به جای گذاشته و نوک پیکان آن آقای گل لیگ یعنی ادینیو قرار دارد،‌ مقابل خط دفاع نه چندان مستحکم آبی‌پوشان موفق عمل کند و راه تیمش برای قهرمانی هموار شود. 2 تیم، فصل گذشته در هفته پایانی به میدان رفتند؛ جایی که تراکتورسازی بی‌انگیزه که سهمیه‌اش با قهرمانی در جام‌حذفی قطعی شده بود، استقلال را شکست داد و باعث جاری شدن انتقادات به سوی قلعه‌نوعی شد.  در سوی دیگر، امیر قلعه‌نوعی که به گفته خودش بعد از چند‌سال تمام بازیکنانش را برای این جدال حساس در اختیار دارد،‌ بعد از برد هفته گذشته مقابل صبای قم دل به 2 بازی پایانی تیمش بسته تا به سرنوشت‌سال گذشته و دست خالی ماندن در پایان لیگ دچار نشود. نگرانی سرمربی آبی‌پوشان گذشته از حساسیت این دیدار شاید در خطر بودن 5 بازیکنش از محرومیت در دربی باشد. حیدری، ابراهیمی، صادقی، عنایتی و کرار از استقلال بازیکنانی هستند که در صورت دریافت کارت زرد آخرین بازی‌ تیم‌ خود در لیگ چهاردهم را از دست می‌دهند.
تقابل جذاب آندو  و قلعه‌نوعی
مساله‌ای که بر حساسیت بازی می‌افزاید، حضور آندرانیک تیموریان با پیراهن قرمز مقابل استقلال است. بازیکنی که با حاشیه‌های فراوان از استقلال جدا شد،‌از زمانی که به عضویت تراکتورسازی در آمده، به اقسام مختلف سعی بر کوچک جلوه دادن سرمربی استقلال کرده و حالا فرصتی خوب مهیا شده تا آندو  و قلعه‌نوعی خرده‌حساب‌های خود را تلافی کنند.
نفت و سپاهان چشم انتظار استقلال
شاید بعد از پایان هفته بیست و نهم خیلی راحت‌تر بتوان درباره قهرمان لیگ چهاردهم نظر داد و برخی از معادلات قهرمانی حل شده باشد. می‌توان گفت میان 3 ضلع مثلث قهرمانی کار نفت تهران در هفته جاری از همه راحت‌تر باشد. شاگردان منصوریان از صبای قم پذیرایی می‌کنند که این دیدار از نظر جدولی حساسیتی برایش ندارد. از طرف دیگر سپاهان باید در مسجدسلیمان به میدان برود، جایی که شاید این هفته اولین سقوط‌کننده به لیگ دسته‌اول معرفی شود. در صورت برد سپاهان با انگیزه و پرمهره مقابل نفتی‌ها، سپاهان به قهرمانی امیدوارتر و تیم تازه لیگ‌برتری شده نفت مسجدسلیمان به لیگ دسته‌اول سقوط می‌کند. در هر صورت نفت و سپاهان علاوه بر تمرکزی که روی بازی خودشان دارند، چشم امتیاز از دست دادن تراکتورسازی مقابل استقلال هم هستند.
دوئل پایین‌جدولی‌ها
در کنار بازی‌هایی که برای تیمهای بالای جدولی اهمیت دارد،‌ در پایین جدول نیز این هفته بازی‌های حساسی را شاهد هستیم. سرخپوشان تهرانی که با برد هفته گذشته بقایشان را در لیگ جشن گرفتند، این هفته میهمان گسترش‌فولاد هستند،‌ بازی که شاید برای شاگردان برانکو بی‌اهمیت اما در مقابل برای کمالوند و شاگردانش بسیار پراهمیت باشد. سرمربی کروات پرسپولیس ترجیح داده به نوری،‌ طارمی و عالیشاه برای این دیدار استراحت دهد تا برای بازی با الهلال آماده باشند. البته علاوه بر گسترش فولاد تیم‌های زیادی در پایین جدول این هفته جنگ بقا را برگزار می‌کنند. دوئل اصلی میان پیکان و راه‌آهن خواهد بود.
برنامه بازیهای امروز
پیکان- راه‌آهن/ ذوب‌آهن- ملوان/ استقلال- تراکتورسازی/ گسترش‌فولاد- پرسپولیس/ سایپا- استقلال‌خوزستان/ فولاد- پدیده/ نفت‌تهران- صبا/ نفت‌‌مسجدسلیمان- سپاهان


تعداد بازدید :  120