شماره ۵۶۰ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
آندرس اینیستا، فردا 31 ساله می‌شود
عشق، اعتقاد و نیکوکاری

شهروند| کافه کوچکی در «فوئنته آلبیا»، جایی تقریبا همیشه ساکت و به همان نسبت همیشه میهمان‌پذیر، نام ضدستاره‌ترین ستاره فوتبال اسپانیا را سر در خود یدک می‌کشد؛ نام پدری که پسر بزرگی به نام آندرس اینیستا دارد. ما «آندرسیتو» را با موهای اندک همیشه یکنواخت شانه شده، بی‌حاشیه بودن در زمین و البته پاس‌های جادویی‌اش می‌شناسیم. اطلاع از زندگی شخصی او به اندازه دیدنش درحال کتک زدن رقیب، دشوار است! جشن 31سالگی امروز اینیستا، بهانه‌ای برای دقیق شدن در زندگی شخصی‌اش است.
حاصل یک جدایی
پدر کافه‌دار آندرس خیلی زود از مادرش جدا شد؛ دقیقا وقتی آندرس به سن مدرسه رفتن رسیده بود. «سید لاو» فوتبال‌نویس برجسته اسپانیا از دورانی می‌گوید که آندرس بابت این جدایی، هرشب با چشمانی اشک‌بار به خواب می‌رفت. زمان گذشت و او با به نمایش گذاشتن توانایی‌هایش در مدرسه فوتبال لاماسیا، ‌اشک همه را درآورد. در تمام این 19‌سال بازی در بارسلونا، کمتر اجازه داد پاپاراتزی از زندگی‌اش اطلاع کسب کند. زننده گل تنها قهرمانی اسپانیا در جام جهانی 2010، ‌سال 2008 با «آنا اورتیز» آشنا شد و 3‌سال بعد، پدر دختری به نام والریا شد. طبق اعلام اینیستا در 27 اکتبر 2013، قرار بود آنها به‌زودی صاحب فرزند دوم شوند اما ناگهان 7 مارس 2014 خبر رسید که بچه سقط شده است!
میزان نامعلوم درآمد
تخمین میزان درآمد او از فوتبال و تبلیغات دشوار است اما رسانه‌های اسپانیا گزارش داده‌اند آندرس تا پایان قرارداد 4ساله فعلی‌اش که ‌سال 2018 به پایان می‌رسد، هفته‌ای 130‌هزار پوند دریافت می‌کند. دن آندرس، تحت قرارداد نایک است و اخیرا در یک کلیپ تبلیغاتی این شرکت کنار زلاتان، رونالدو، نیمار و رونالدو ظاهر شد. ششمین بازیکن گرانقیمت بازی فیفا 2015، بیشتر درآمد غیر‌فوتبالی‌اش را از طریق قرارداد با سری بازی‌های کامپیوتری فیفا به‌دست می‌آورد. بهترین بازیکن یورو 2012، مارس 2015 با 24‌میلیون هوادار در فیس‌بوک، نهمین ورزشکار محبوب جهان در شبکه‌های اجتماعی نام گرفت.
امور خیرخواهانه
آندرس، ‌سال 2011، 420‌هزار یورو به تیم زادگاهش، آلباسته کمک کرد و به سهامدار عمده تیم کوچک تبدیل شد. 2‌سال بعد، باشگاه در دسته چهارم دست و پا می‌زد و در خطر ورشکستگی بود که اینیستا با کمک 2490‌هزار یورویی، باعث پرداخت حقوق معوقه بازیکنان شد. این کارها از کاتولیک معتقدی که بعد از قهرمانی اسپانیا در جام‌جهانی 2010 به قولش مبنی بر سفر با پای پیاده به منطقه مقدس «سنت جیمز» عمل کرد، اصلا عجیب نیست!


تعداد بازدید :  181