شماره ۵۶۰ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
روي‌خط‌خبر

مدیرکل اتباع وزارت کشور خبر داد: تحصیل 30‌هزار دانشجو و 360‌هزار دانش‌آموز افغان در ایران
شهروند| مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: حدود 30‌هزار دانشجو و 360‌هزار دانش‌آموز افغانستانی در ایران تحصیل می‌کنند.
احمد محمدی‌فر در نخستین یادواره شهدای مشترک ایران و افغانستان افزود: بیش از 360‌هزار دانش‌آموز افغانستانی در مقاطع مختلف در ایران درس می‌خوانند و بسیار تلاش شده موانع بر سر راه این مسیر برداشته شود.
او افزود:  تلاش خواهیم کرد مسائل فرهنگی در حوزه مهاجران پررنگ‌تر شود و جوانان افغانستان هر چه بیشتر با سرزمین مادری خود، مجاهدت‌ها و ارزش‌های آن آشنا شوند.
محمدی‌فر اضافه کرد: یکی از تلاش‌های بسیار مهم برای همبستگی میان جوانان افغانستان و شناخت آنها نسبت به یکدیگر، برگزاری محافل فرهنگی و شب شعر است.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور خاطرنشان کرد:  امروز درباره شهدایی صحبت می‌کنیم که از چارچوب‌های ناسیونالیستی عبور کرده و به نقطه‌ای رسیده‌اند که زمین خدا را وطن خود دانسته‌اند. در این‌جا باید از احمد شاه مسعود یاد کنیم زیرا وی در دل ایرانیان جا دارد و حافظ قرآن بود.
در این مراسم که در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، جمعی از مسئولان این دانشگاه، بنیاد شهید و دانشجویان افغانستانی حضور  داشتند.

بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی سه‌ستاره می‌شوند
شهروند| مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین‌اجتماعی گفت: همه بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی در سطح کشور سه‌ستاره می‌شوند.
به گزارش سازمان تامین‌اجتماعی، دکترمهدی درخشان در جمع مسئولان بیمارستان فارابی مشهد افزود: طی روندی سه‌ساله، به‌دنبال ارتقای هتلینگ بیمارستانی هستیم تا بتوانیم رضایتمندی هرچه بیشتر بیماران را فراهم کنیم.
او با اشاره به ارتباطات طولانی و پیچیده بودن مدیریت در بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: درصددیم با اجرای طرحی جامع، بسیاری از مشکلات در حوزه مکاتبات اداری و کمبود نیروی انسانی را رفع کنیم.

سخنگوی کمیسیون شهرسازی و معماری شورا: شهرداری منطقه درباره سازه میدان سپاه تعلل کرده است
ایسنا| سخنگوی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ساخت‌وساز در محدوده نظامی شمال میدان سپاه را فاقد پروانه اعلام کرد و گفت: این نتیجه تعلل شهرداری منطقه بوده است.
محمدمهدی تندگویان درباره ساخت‌وساز در میدان سپاه که داخل پادگان و در حریم عمارت کلاه‌فرنگی انجام شده است، گفت:  تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری تهران و نیروهای مسلح وجود دارد که براساس آن اگر شهردار منطقه ظرف مدت‌ یک‌ماه، پاسخی به درخواست ندهد به منزله پاسخ مثبت و تأیید است، اما شهردار منطقه نیز عنوان داشته که نامه را ندیده است.
او با بیان این‌که این بنا پروانه ساخت ندارد، گفت: درحالی شهرداری مدعی است پروانه‌ای برای ساخت این ساختمان نداده است که تفاهم‌نامه‌ای نیز بین نیروهای مسلح و میراث فرهنگی شهر تهران نیز وجود دارد که متعهد شده‌اند در حریم سازه تاریخی عشرت‌آباد، ساخت‌وساز نداشته باشند.
تندگویان همچنین با بیان اینکه دعوتنامه‌ای برای شهردار منطقه، معاون شهرسازی شهرداری و مسئولان میراث فرهنگی ارسال شده است تا با کمیسیون شهرسازی شورای شهر به جمع‌بندی نهایی درخصوص این سازه برسیم، گفت: این ساختمان پروانه ندارد اما از آنجایی که سازه در داخل ملک نظامی است ما حق ورود نداریم.
او همچنین با بیان این‌که مسئولان پادگان مدعی هستند پس از رأی شورایعالی شهرسازی مبنی بر توقف ساخت، این پروژه متوقف شده است، گفت: با توجه به تأثیر این سازه بر منظر شهری و نمای میدان و همچنین نزدیکی این ساختمان به بنای تاریخی«کلاه فرنگی»، شورای شهر نظر بر قلع این ساختمان دارد و باید این موضوع در جلسه بررسی شود.
تندگویان در ادامه با بیان این‌که ندیدن نامه از سوی شهردار منطقه برای ما پذیرفته‌شده نیست، افزود: ممکن است با وجود قرار گرفتن این ساختمان در داخل ملک نظامی، ساخت طبقات اول و یا دوم و همچنین گودبرداری قابل رویت نباشد، اما هنگامی که ساختمانی در این تعداد طبقات ساخته می‌شود، حتما کارشناسان شهرداری آن را دیده و گزارش کرده‌اند؛ بنابراین این میزان سهل‌انگاری مورد قبول نیست.
مخبر کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در عین حال با بیان این‌که ساخت‌وساز در میدان سپاه در طول تعطیلات نوروز شدت گرفته است، افزود: با این همه، توجیه عدم رویت توسط شهردار را نمی‌پذیریم.


تعداد بازدید :  221