شماره ۵۶۰ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   وعده برخورد با خاطیان نرخ سود سپرده| علی طیب‎نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ابلاغ نرخ سود سپرده‌ها تأکید کرد: دولت مصمم است تا با تثبیت و
سامان بخشی به بازار پولی و مالی زمینه رشد و اعتلای اقتصادی را فراهم کند؛ در این راستا ضمن حمایت از بانک‌ها و موسسات مالی قانونی، هر نوع تخطی از تصمیم‌های قانونی اتخاذ شده در این مسیر را بر نمی‌تابد و از همه اهرم‌های قانونی برای تحقق اهداف اقتصادی استفاده می‌کند.

 پیشنهاد برای جلوگیری از گرانی خودرو| عیسی امامی، عضو ناظر شورای رقابت با بیان این‌که لحاظ کردن قیمت پایه خودرو در‌سال ۹۳ مسیر را برای افزایش قیمت‌ها فراهم می‌کند، گفت: شورای رقابت برای جلوگیری افزایش قیمت خودرو پیشنهاداتی را به مسئولان مربوطه ارایه کرده است. وی افزود: شورای رقابت برای جلوگیری از افزایش قیمت خودرو پیشنهاداتی را به مسئولان مربوطه عنوان کرده است به نحوی که با کاهش قیمت تمام شده پول، تزریق و تأمین منابع واحدهای تولیدی و حمایت دولت از واحدهای تولیدی برای کاهش هزینه‌ها می‌توان مانع افزایش قیمت‌ها در حوزه صنعت خودرو شد.

 معرفی دلیل قطعی‌های مکرر ADSL مخابرات| رضا خلیلی معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران با اعلام شناسایی علت اختلال و‌ قطعی‌ و وصلی‌های مکرر ADSL مخابرات گفت: این مشکل ناشی از یک ایراد فنی در مودم‌های چند برند بوده که درخصوص تعویض مودم‌ها به مشترکان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 انتقال مالکیت سرمایه‌گذاری هند به ایران پس از ۱۰ سال| پایگاه خبری ایندیا تایمز نوشت: براساس توافق اخیر امضا شده بین ایران و هند، پس از سرمایه‌گذاری ۸۵‌میلیون دلاری هند در توسعه بندر چابهار، در پایان ‌سال دهم قرارداد، بدون دریافت هیچ‌گونه وجهی، مالکیت تجهیزات مستقر شده در این بندر به ایران منتقل می‌شود. این موافقتنامه روز 6 می‌ بین عباس احمد آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران و نیتین گادکاری، وزیر کشتیرانی هند به امضا رسید.

 حذف یارانه‌ آرد نان‌ صنعتی| محسن لزومیان، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان نان صنعتی کشور گفت: از 6ماه گذشته آرد یارانه‌ای بیشتر نانوایی‌های صنعتی حذف شده است و تنها استان‌های محدودی براساس نظر شورای استان آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند. وی گفت: بیشتر تولیدکنندگان نان صنعتی بر‌خلاف ادعای دولت هیچ‌گونه آرد یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند و انواع و اشکال این نان‌ها با آرد آزاد پخته می‌شود.


تعداد بازدید :  178