شماره ۵۶۰ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار جهان

مبارک به زندان بازگشت
دادگاه تجدیدنظر حسنی مبارک و فرزندانش در پرونده موسوم به «کاخ‌های ریاست‌جمهوری» دیروز برگزار شد و هر یک از متهمان به 3‌سال زندان محکوم شدند. به گزارش ایسنا،
 حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر به همراه علاء و جمال مبارک 2 فرزند وی از سوی دستگاه قضایی مصر متهم شده بودند که 125‌میلیون پوند مصری را در زمان ریاست‌جمهوری مبارک از بودجه عمومی کاخ‌های ریاست‌جمهوری به شکل غیرقانونی تصرف کرده‌اند. این دادگاه برای تجدیدنظر درباره حکم صادره در سیزدهم ژانویه 2014 که مبارک و پسرانش را از اتهامات وارده تبرئه کرد‌ه‌ بود و به درخواست شاکیان پرونده تشکیل شد.

فرار 40 تن از مجرمان زندان الخاص عراق
سرتیپ سعد المعن، سخنگوی وزارت کشور عراق گفت 40زندانی در استان دیاله از زندان
فرار‌کرده‌اند. به گزارش پرس‌تی‌وی، روز جمعه یکی از زندانیان «زندان الخالص» سلاح یکی از نیروهای پلیس را که بین زندانیان آب توزیع می‌کرد از دستش ربود و با تیراندازی به مامور مذکور وی را کشت و سپس 4نفر دیگر را نیز به قتل رساند. سعد المعن افزود: پس از این حمله درگیری‌هایی در زندان صورت گرفت که در پی آن حدود 40 زندانی گریختند. وی تاکید کرد: 9 نفر از متهمان جرایم تروریستی نیز در میان افراد فراری به چشم می‌خورند. سخنگوی وزارت کشور عراق در ادامه گفت: 30نفر دیگر از زندانیانی که قصد فرار داشتند نیز کشته و 6 نفر دیگر دستگیر شدند.

 


تعداد بازدید :  235