شماره ۵۶۰ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی خط خبر

با صدور پیامی سیدحسن خمینی درگذشت صادق آيینه‌وند   را   تسلیت گفت
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی، یادگار امام راحل(ره) در پی درگذشت صادق آیینه‌وند، پیام تسلیتی را صادر کرد. به گزارش ایلنا، متن این پیام بدین شرح است: «درگذشت عالم وارسته و اندیشمند خدوم به عرصه فرهنگ، حضرت آقاى دکتر صادق آیینه‌وند طاب ثراه موجب تأثر شد. اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت ایشان که همواره از مفاخر علمى و فرهنگى این سرزمین خواهند بود، از خداى متعال علو درجاتشان را مسألت دارم.» همچنین حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان و محمد رضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان هم در پی این واقعه در پیامی درگذشت دکتر صادق آیینه وند را تسلیت گفتند.

معاون فرماندارتهران: کمک به توسعه فعالیت احزاب اولویت فرمانداری است
علی‌اصغر ناصربخت گفت: احزاب و گروه‌ها در افزایش نشاط جامعه نقش مهمی دارند به همین سبب کمک به توسعه فعالیت آنان از اولویت‌های فرمانداری تهران است.
به گزارش ایرنا، ناصربخت افزود: هر چه فعالیت احزاب و گروه‌ها در جامعه قانونمند افزایش یابد، نشاط سیاسی در جامعه گسترش خواهد یافت و در نتیجه زمینه مشارکت آحاد جامعه در بخش‌های مختلف فراهم می‌شود. وی گفت: برگزاری نشست‌ها و انجام تجمع‌ها در چارچوب قانون و با نظارت مراجع قانونی از راه‌های توسعه مشارکت فعال احزاب و گروه‌ها در جامعه است که دولت یازدهم تحقق این امر را جزو سیاست‌های خود قرار داده است.
معاون سیاسی، انتظامی فرماندار تهران گفت: به منظور کمک به توسعه فعالیت احزاب در تهران تاکنون 120 مجوز برای انجام تجمع در محیط‌های سربسته در حوزه سرزمینی شهرستان تهران صادر شده است.

سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه کشور تقدیم رهبر معظم انقلاب می‌شود
بررسی و تدوین سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران در مجمع تشخیص مصلحت نظام شنبه  پایان یافت و به‌زودی برای تایید نهایی تقدیم رهبر معظم انقلاب خواهد شد. به گزارش روابط‌عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، بررسی و تدوین ادامه سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، در جلسه شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله اکبر ‌هاشمی‌ رفسنجانی پیگیری شد.
در این جلسه علاوه بر اکثریت اعضا، روسای کمیسیون‌های اجتماعی و ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 در مجلس شورای اسلامی، قائم مقام وزیر کشور، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، رئیس ارکان و امور مشترک ستاد کل، معاون طرح و برنامه و بودجه ستاد کل و رئیس اداره ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح و معاون اجرایی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی، معاونان وزارت ارتباطات و اطلاعات و قائم مقام بنیاد ملی نخبگان کشور نیز حضور داشتند.
در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از بحث و بررسی‌های مبسوط اعضا و مدعوین، بیست و شش بند از این سیاست‌ها در بخش‌های امور اقتصادی، بودجه، فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی، امور خدمات اجتماعی، دفاعی، امنیت، اجتماعی و خانواده به تصویب رسید.

سپاه فجر اظهارات وکیل مطهری را تکذیب کرد
سپاه فجر فارس با اشاره به اخبار منتشر شده به نقل از وکیل علی مطهری گفت: هیچ‌گونه شکایتی علیه فرد حقیقی و حقوقی نداشته است. به گزارش ایسنا، در متن تکذیبیه سپاه فجر
 آمده است: «با توجه به متن خبر مندرج در برخی خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها با عنوان «سپاه پاسداران از عوامل حمله به مطهری شکایت کرد »که در خبر آمده است بدین‌وسیله سپاه فجر فارس نسبت به اظهارات مصطفی ترک همدانی، وکیل آقای علی مطهری به اطلاع می‌رساند: هیچ‌گونه شکایتی علیه فرد حقیقی و حقوقی نداشته است و مطالب مندرج در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های کثیرالانتشار در تاریخ‌های 16 و 17 اردیبهشت‌ سال‌جاری را تکذیب می‌نماید.»

رئیس بنیاد امید ایرانیان: امکان ندارد صدایی را بتوان خاموش کرد
محمدرضا عارف در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی، با تاکید بر این‌که امکان ندارد بتوان صدایی را خاموش کرد، گفت: انتظار از
 رئیس جمهوری محترم نسبت به حل مسأله حصر که مطالبه بخشی از جامعه به‌خصوص جوانان است، این است که جدیت بیشتری به خرج دهد. به گزارش امید، وی با بیان این‌که نباید ارزش‌ها را فدای امیال حزبی کنیم، گفت: مهم‌ترین کانون تفکر و تربیت نیروی انسانی دانشگاه است و برای رسیدن به این مهم نیاز به دانشگاه چند بعدی داریم و دانشگاه‌های تک بعدی ما را به مقصود نمی‌رساند.


تعداد بازدید :  261