شماره ۵۶۰ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
... تداوم بارش باران تا پایان امروز

بر اساس اطلاعات دریافتی از نقشه‌های پیش‌یابی، تداوم فعالیت بارشی بر روی کشور به طور متناوب تا آخر وقت امروز ادامه خواهد داشت. امروز در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، مرکز، شمال غرب، شمال شرق و شرق کشور بارش‌های رگباری ادامه داشته و به تدریج با تقویت نسبی جریان‌های شمالی بر مقدار بارش‌ها در سواحل دریای خزر افزوده شده و گستره بارش‌ها دامنه جنوبی البرز را نیز فرا می‌گیرد.
شدت بارش‌ها امروز در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، شرق کرمانشاه، شمال سمنان و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود. طی ۳ روز آینده در جنوب شرق کشور وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود. همچنین روز دوشنبه در شمال شرق، شرق، سواحل دریای خزر، شمال غرب و غرب کشور، ابرناکی و رگبار و رعد و برق و وزش باد را خواهیم داشت.
هوای شهر تهران امروز نیمه ابری تا ابری، در پاره‌ای نقاط همراه با بارش پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای شهر تهران امروز ۲۶ درجه سانتیگراد و کمینه آن ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.
هوای پایتخت برای روز دوشنبه نیز ابری، در پاره‌ای نقاط همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشترین دمای هوا در این روز ۲۸ درجه سانتیگراد و کمترین آن به ۱۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.
بنا بر اعلام معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت همانند ۲ روز گذشته در شرایط سالم قرار داشته است. میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۵/۲ میکرون، نسبت به روز جمعه با وجود یک عدد افزایش در حد مجاز بوده و بر روی عدد ۵۹ قرار گرفت. همچنین با توجه به افزایش آلاینده منواکسید کربن از ۲۹ به ۳۸ نسبت به روز جمعه، میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز در همین مدت از ۳۸ به ۳۵ کاهش داشته است.  در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای ۳ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روزهای گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


تعداد بازدید :  187