شماره ۵۶۰ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت دکتر صادق آیینه‌وند، مولف، تاریخ‌‌پژوه و استاد علوم انسانی و اسلامی را به خانواده وی و جامعه دانشگاهی و فرهنگی کشورمان تسلیت گفت.

کتاب «حکایت مردان خاکستری سینما» که جلد دوم 50‌سال خاطرات سینمایی ایوب شهبازی محسوب می‌شود با مقدمه‌هایی از پرویز دوایی و احمد طالبی‌نژاد منتشر شد.

مستند مهاجر پرنده است، ساخته مرضیه ریاحی و فیلم کوتاه کمپین ساخته محمدرضا خاوری به نمایندگی از ایران به سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های دانشجویی «هنر» آمریکا راه یافتند.

اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش در اکران عید فطر قطعی شده است.

احسان علیخانی با برنامه «ماه عسل» در ماه رمضان امسال نیز میهمان شبکه سه سیما خواهد بود.

کتاب‌های مهاجر خوشبخت اثر ماریو پوزو، خالق پدر خوانده و «خداحافظی طولانی» اثر ریموند چندلر (یکی از 10 کتاب توصیه شده مجله تایم) با ترجمه فتح‌الله جعفری جوزانی توسط انتشارات روزنه کار در دسترس علاقه‌مندان آثار این دو نویسنده شهیر و دانشجویان سینما قرار گرفته است.

فیلم کوتاه «ماجرای یک شب بارانی» به کارگردانی مهدی فرد قادری و به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان تهران، در جوایز آکادمی واشنگتن نامزد دریافت چهار جایزه شد.

جمال شورجه درباره‌ پروژه «حضرت موسی (ع)» اعلام کرد که این مجموعه آماده پیش‌ تولید است و فقط منتظر دریافت بودجه هستیم.


مجتبی هوشیار محبوب، نویسنده رمان «آقای مازنی و دلتنگی‌های پدرش» در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با یک کتاب حضور پیدا کرده است. «از رمان: جستارهایی پیرامون آثار هوشنگ گلشیری» عنوان کتابی است که در انتشارات روزگار در 160 صفحه و با قیمت 10‌هزار تومان منتشر شده است.


پارکر سویرز و تیکا سامپتر در نقش باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و میشل همسرش در فیلمی با عنوان «سمت جنوب با تو» بازی می‌کنند.


تعداد بازدید :  296