شماره ۵۶۰ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   نوسان بورس طبیعی است| حسن قالیباف مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در مورد دلایل افت شاخص بورس در روزهای اخیر گفت: افت و رشد شاخص بالاخره براساس عرضه و تقاضا و طبیعی است و قیمت‌هایی که براساس اخبار شکل می‌گیرد، خرد جمعی آن خبرها در شاخص کل بازار نمایان می‌شود.او درباره توقف معاملات پتروشیمی مبین گفت: ابطال این معامله به خاطر بحث‌های فنی و سیستمی بود که معاملات آن باطل شد که نباید به صورت سبد سهام وارد می‌شد.

 رونمایی شاخص فرابورس در اردیبهشت| امیر ‌هامونی مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به دومین سالروز رونمایی از شاخص فرابورس ایران (آیفکس) اظهار داشت: شاخص کل فرابورس در اردیبهشت‌ماه 1392 با 46 شرکت در 21 صنعت مختلف رونمایی شد.هامونی با برشمردن برخی از ویژگی‌های شاخص کل فرابورس گفت: با توجه به نبود حجم مبنا و همچنین دامنه نوسان 5‌درصدی در فرابورس، آیفکس نسبت به شاخص‌های مشابه پیشرو‌تر و روند حرکت بازار را با سرعت بیشتری نشان می‌دهد.

 رشد ۶۵‌درصدی واگذاری‌‌های بورسی در فروردین| در فروردین امسال درحالی تعداد 80‌میلیون سهم دولتی به ارزش 144‌میلیارد ریال توسط سازمان خصوصی‌سازی به صورت تدریجی در بورس اوراق بهادار فروخته شد که عملکرد این سازمان در فروردین ‌سال گذشته حکایت از واگذاری 36‌میلیون سهم دولتی به ارزش 50‌میلیارد ریال در بورس دارد. مقایسه واگذاری‌های بورسی دولت در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه پارسال نیز رشد 64‌درصدی حجم و افزایش 65.3‌درصدی ارزش عرضه‌های سازمان خصوصی سازی در بورس اوراق بهادار را نشان می‌دهد.

 خانه‌دار شدن 4289 نفر درفرابورس| در معاملات هفته گذشته فرابورس ایران، تعداد 4289 نفر با خرید173‌هزار و 92 اوراق حق‌تقدم تسهیلات مسکن وارد فرآیند خرید مسکن شدند. حجم معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن در هفته منتهی به هجدهم اردیبهشت‌ماه 229‌هزار و 306 دفعه بود که در مجموع ارزش معاملات این اوراق 163‌میلیارد ریال بود.


تعداد بازدید :  172