شماره ۵۶۰ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
افتتاح نخستین سايت پرنده نگري پايتخت در بوستان شهر

شهروند| نخستین سايت پرنده‌نگري پايتخت به منظور آشنايي با گونه‌هاي مختلف پرندگان، نحوه زيست آنها و توسعه صنعت اكوتوريسم در محيط‌هاي شهري، دیروز در بوستان شهر راه‌اندازي شد.
در مراسم افتتاح این سایت، علي محمد شاعري،
رئيس ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران گفت: پرندگان سمبل آزادي، نشاط و زندگي هستند و ما در تلاش هستيم كه در تمامي مناطق شهر تهران سايت پرنده نگري را ايجاد كنيم.
او با بيان اينكه 500 گونه پرنده در كشور شناسايي شده است افزود: در شهر تهران بيش از 170 گونه پرنده شناسايي شده كه به‌دليل بهبود شرايط زيست گاهي جمعيت پرندگان درحال افزايش است.
شاعري تصريح كرد: بوستان شهر تهران در طول یک‌سال میزبان بیش از 40 گونه پرنده وحشی است گفت: برخی از اين پرندگان به‌صورت بومی، برخی مهاجر بهاره و تابستانه، برخی مهاجر پاییز و زمستان و برخی به‌عنوان مهاجر عبوری هستند، كه از مسافت‌های بسیار دور مانند قاره آفریقا يا از کشورهای شمالی ايران وارد اين پارك مي شوند. شاعري اضافه كرد: هراندازه محيط‌ زيست شهري پاك‌تر و سالم‌تر باشد، مجموعه موجوداتي كه در اين محيط زندگي مي‌كنند داراي تنوع و شادابي بيشتري هستند. درواقع آشنايي با پرندگان و آگاهي از نيازهاي زيستی آنها ما را وادار مي‌كند تا به اهميت روش‌هاي حفاظت از محيط زيست شهري توجه بيشتري كنيم.


تعداد بازدید :  202