شماره ۵۶۰ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت
صفحه را ببند
جهان داوطلبی

ماهانه 225 کلاس درس توسط خیرین ساخته می‌شود
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون هر دو روز، 15 کلاس درس توسط خیرین در استان‌ها ساخته شده است. مرتضی رییسی در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز یزد از ساخت 20‌درصد کلاس‌های درس در کشور توسط خیرین خبر داد. به گفته رییسی، هم‌اکنون 530‌هزار کلاس درس در کشور وجود دارد که 100‌هزار مورد آن توسط خیرین ساخته شده است. ایشان ادامه داد: 95‌هزار مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی در کشور دایر است که 18‌هزار واحد آن توسط خیرین ساخته و تحویل آموزش‌وپرورش شده است.
وی گفت: در‌ سال تحصیلی 93-92 درمجموع افزون‌بر 650‌میلیارد تومان توسط خیرین در امر توسعه، تجهیز و تعمیر مدارس کشور تأمین و هزینه شد.
وی افزود: در 36‌سال گذشته در‌مجموع بیش از 10‌میلیون مترمربع فضای آموزشی مناسب توسط خیرین ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است. این مسئول با اشاره به این‌که با وجود تلاش‌های انجام گرفته هنوز یک‌سوم مدارس کشور دو نوبته اداره می‌شود، از خیرین خواست تا همچنان دولت را در انجام رسالت خود در امر تعلیم و تربیت نسل‌جوان یاری دهند.
در این مراسم از 20 خیر مدرسه‌ساز استان یزد تجلیل به‌عمل آمد.
استان یک‌میلیون و 70‌هزار نفری یزد، دارای 195‌هزار دانش‌آموز و یک هزار و 500 مدرسه است.

کمک 35‌میلیون ریالی به بیمار سرطانی در آباده
مسئول اجرایی مرکز نیکوکاری امام‌حسین(ع) آباده از کمک 35‌میلیون ریالی خیران این مرکز به بیمار سرطانی خبر داد.
مجید خاکسار با اشاره به عملکرد کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در توسعه مراکز نیکوکاری اظهار داشت: فعالیت مراکز نیکوکاری در محلات موجب شناسایی سریع‌تر محرومان و بهره‌گیری بیشتر و بهتر از توان خیران در راستای رفع نیاز مستمندان  می‌شود.
وی اصلی‌ترین ویژگی مراکز نیکوکاری را مردمی‌بودن عنوان کرد: مراکز نیکوکاری به‌‌منظور ایجاد تعامل و توسعه مشارکت‌های مردمی، تقویت سرمایه‌های اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی راه‌اندازی شد.
خاکسار به تعامل هدفمند مراکز نیکوکاری با خیران در محلات اشاره کرد و بیان داشت: در راستای اهداف اجرایی و ارزشی مراکز نیکوکاری، رابطین مسجد فاطمه‌الزهرا(س) آباده بیمار سرطانی نیازمند را شناسایی و با تعامل با خیران مرکز نیکوکاری امام‌حسین(ع) این شهرستان 35‌میلیون ریال کمک‌هزینه درمانی برای کمک به این بیمار جمع‌آوری شد.
مسئول اجرایی مرکز نیکوکاری امام‌حسین(ع) آباده در پایان سخنان خود با تأکید بر ارتباط و اعتماد مداوم خیران به کمیته‌امداد و با بیان این‌که هماهنگی‌هایی توسط خیران با پزشک معالج این بیمار سرطانی برای دریافت تخفیف هزینه‌های درمانی صورت گرفته، کمک و مساعدت بیشتر خیران را خواستار شد.


خیرین بهشهری پارسال بیش از 70‌میلیارد ریال به بخش سلامت کمک کردند
احمدعلی مقیمی در حاشیه همایش سالانه گرامیداشت هفته‌سلامت و تجلیل از خیرین حوزه سلامت بهشهر اظهار کرد: پرداخت این رقم در مقایسه با ‌سال ماقبل آن نشان‌دهنده رشد بیش از 15‌درصدی است.
وی بیان کرد: یکی از دلایل اصلی افزایش حمایت‌های مادی خیرین، توجه جدی دولت به رفع نیازهای درمانی مردم و تلاش فراوان برای رسیدن به این هدف است.
نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: پرداخت این مبلغ از طرف خیرین بخشی از فضای اعتماد دوطرفه ایجاد شده میان دولت و خیرین است که امیدواریم شاهد تداوم این شرایط مطلوب برای تحقق کامل اهداف درمانی و بهداشتی شهرستان باشیم.
مقیمی ادامه داد: مبلغ پرداخت شده توسط خیرین، 5/1 برابر بودجه یک‌ساله شهرستان است که نشان می‌دهد، رفع بسیاری از نیازهای شهرستان در گرو یافتن مسیرهای صحیح دستیابی به آن است.
وی بیان داشت: یکی از موضوعات اساسی و مهم در حوزه بهداشت و درمان، ارایه اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آسیب‌ها و معلولیت‌های ناشی از آن است که تحقق این مهم در تأمین سلامت نسل آتی جامعه اثرگذار است.
نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: حوزه بهداشت و درمان بهشهر در سال‌های اخیر روند روبه‌رشدی داشته اما کارهای انجام گرفته در این بخش کافی نیست و باید بیش از گذشته برنامه‌ریزی و تلاش شود.

 


تعداد بازدید :  185