شماره ۳۵۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ مرداد
صفحه را ببند
آمادگی هلال احمر ایران برای همکاری با سازمان ملل

رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدار با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان‌دوستانه ضمن تشریح عملکرد یک‌ساله این جمعیت،‌ بر آمادگی هلال‌احمر ایران برای همکاری بیشتر با معاونت بشردوستانه سازمان ملل متحد در ارایه آموزش‌های تخصصی و مهارتی تأکید کرد.
دکتر محمد فرهادی در این دیدار و در تشریح عملکرد و خدمات هلال‌احمر ایران اظهار داشت: در جمعیت هلال‌احمر ایران در ادامه فعالیت‌های امداد و نجات و فعالیت‌های بشردوستانه چه در داخل و چه در خارج از کشور، سعی کردیم رشد و توسعه بیشتر را در نظر داشته باشیم. او به اجرای طرح تحول در جمعیت هلال‌احمر با توجه به آینده‌نگاری نیز اشاره و اجرای این طرح را در راستای بهبود وضع موجود و آمادگی برای اتفاقات و سوانح آینده به‌خصوص در حوزه امداد و نجات، داوطلبان و جوانان عنوان کرد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به عضویت این جمعیت در هیأت حاکمه فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر گفت: سعی جمعیت ملی ایران این بوده که در هيأت حاکمه فدراسیون نیز نقش پررنگی داشته باشد.
فرهادی با بیان این‌که جمعیت هلال‌احمر ایران در حوادث منطقه‌ای مثل سیل پاکستان، بحران سومالی و بحران عراق،‌ نیز خدمات شایسته‌ای ارایه داده است، این خدمات را شامل ارسال امکانات و تجهیزات پزشکی، بیمارستانی و درمانی و اعزام نیروهای داوطلب امدادی عنوان داشت.
او به کمک‌های هلال‌احمر ایران در بحران غزه نیز اشاره کرد و گفت: ما برای ارسال مستقیم امکانات زیستی به غزه تلاش زیادی کردیم اما درحال حاضر کمک‌های هلال‌احمر ایران از طریق کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر فلسطین ارسال می‌شود که امیدواریم بتوانیم محموله‌های امدادی خود را به شکل مستقیم برای غزه ارسال کنیم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر به همکاری خوب جمعیت هلال‌احمر ایران با سازمان ملل متحد و سازمان‌های وابسته در زمینه اجرای برنامه ۵ساله کاهش خطرپذیری مناطق کشور نیز اشاره و بر آمادگی هلال‌احمر ایران برای همکاری بیشتر با معاونت بشردوستانه سازمان ملل متحد در ارایه آموزش‌های تخصصی و مهارتی مثل امور توانبخشی و... تأکید کرد. والری آموس نیز با اشاره به موفقیت هلال‌احمر ایران در ارایه خدمات بشردوستانه و آمادگی کامل در ارایه این خدمات در سطح جهانی، از تلاش هلال‌احمر ایران برای کاهش آلام بشریت قدردانی کرد. معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه با ابراز امیدواری برای تداوم همکاری‌های هلال‌احمر ایران با سازمان ملل متحد،‌ گفت: شما با تجربه و دانش تخصصی خود در زمینه مدیریت و سوانح می‌توانید به شبکه جهانی مدیریت و سوانح کمک شایانی کنید.

 


تعداد بازدید :  104