شماره ۵۵۹ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
گزیده خوانی

  ورود ۴۶‌هزار تن برنج خارجی با وجود منع قانونی| با وجود اعلام ممنوعیت‌های مختلف در راستای واردات برنج خارجی به کشور و البته تلاش هندی‌ها بار ادامه صادرات برنج به کشورمان، کماکان این محصول سومین کالای عمده وارداتی کشور به حساب می‌آید. ناگفته نماند کاهش ۵۰‌درصدی واردات برنج در فروردین ماه‌ سال‌جاری، واردات این کالا را به ۴۶هزار تن رسانده است. میزان واردات برنج در ‌سال‌جاری یک‌میلیون تن و تولید داخلی این محصول دومیلیون تن خواهد بود، تا نیاز سه‌میلیون تنی بازار مصرف را تأمین کند.

  چراغ سبز به ادغام خودروسازان کوچک| ساسان قربانی سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو با اشاره به صحبت‌های وزیر صنعت در آخرین نشست این شورا گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت بار دیگر بر این نکته تأکید کرد که شرکت‌های خودروسازی کوچک بهتر است برای همکاری بیشتر با هم ادغام شوند تا تیراژ تولید اقتصادی داشته باشند.

  احیای سهم در بازار نفت ساده نیست| محسن قمصری، معاون امور بین‌الملل شرکت ملی نفت معتقد است ایران نمی‌تواند به راحتی سهم خود را در بازار نفت احیا کند. او با تأکید بر این‌که تحریم‌ها فرصت مناسبی برای حضور بخش خصوصی در زمینه تجارت نفت بوده است، گفت: متاسفانه این بخش نتوانسته در این زمینه موفقیتی به دست بیاورد. او با انتقاد از این‌که بخش خصوصی به جای ریسک کردن به سمت دلالی رفته، تصریح کرد: تمام تلاش بخش خصوصی این است که نفت را با قیمت کمتر از امور بین‌الملل شرکت ملی نفت خریداری کند و آن را در بازارهای دنیا به فروش برساند.

  صدور مجوز فعالیت شرکت‌های لیزینگ مسکن| حامد مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی از مجوز بانک مرکزی به شرکت‌های لیزینگ مسکن برای ورود به بازار خبر داد و گفت: بانک مرکزی برای چگونگی فعالیت شرکت‌های لیزینگ‌کننده مسکن تصمیم‌گیری کرده است و امیدواریم به‌زودی اجرایی شود.او افزود: اعلام جزییات تصمیم بانک مرکزی درباره فعالیت لیزینگی‌ها به دلیل تعیین نرخ سود بانکی به تأخیر افتاد. به‌هرحال لیزینگ اساسا تسهیلات گرانقیمت است و برای اقشار متوسط رو به بالاست و نرخ سود طبق دستورالعمل ابلاغیه بانک مرکزی خواهد بود.

  صعود یک پله‌ای ایران در قدرت رقابت گردشگری| انجمن جهانی اقتصاد با بررسی وضع صنعت گردشگری ۱۴۱ کشور جهان، اعلام کرد ایران با صعود یک پله‌ای در رده‌بندی رقابت پذیری صنعت گردشگری جایگاه ۹۷ را بدست آورده است.

  عرضه ۲هزار ‌میلیارد تومان اوراق مشارکت پارس‌جنوبی| علی‌اکبر شعبان‌پور، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اعلام این‌که امسال دوهزار‌میلیارد تومان برای تأمین منابع مالی توسعه میدان گازی پارس‌جنوبی عرضه خواهد شد، گفت: تا پایان امسال تولید از این میدان مشترک به ۴۸۰میلیون مترمکعب خواهد رسید.


تعداد بازدید :  141