شماره ۵۵۹ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
باهنر همچنان در پی جایگزینی صالح مقبول به جای اصلح نامقبول

شهروند| دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین که همزمان ریاست جبهه پیروان خط امام و رهبری به‌عنوان بزرگترین تشکل سیاسی اصولگرایان را نیز برعهده دارد روز گذشته مجددا بر تلاش برای انتخاب صالح مقبول از سوی تشکل متبوعش به جای اصلح نامقبول (اصطلاحی که خود او چندی پیش بکار برده بود) تأکید کرده و گفته است:  تلاش می‌کنیم افرادی که انتخاب می‌کنیم اصلح باشند و در جریان انتخابات صالح مقبول را بر اصلح غیرمقبول ترجیح    می‌دهیم.
به گزارش ایلنا، محمدرضا باهنر در ادامه خاطرنشان کرده است:  ما تنها جامعتین را به رسمیت می‌شناسیم اما برای آنها تعیین تکلیف نمی‌کنیم و شرطی نمی‌گذاریم.
او سیاست راهبردی جامعه اسلامی مهندسین در انتخابات مجلس دهم را وحدت اصولگرایان عنوان کرد و ادامه داد:  اگر در انتخابات مجلس هشتم و نهم و حتی هفتم رقابت‌هایی بین اصولگرایان وجود داشته به دلیل آن بوده که اصلاح‌طلبان با نشاط وارد نشده و در عمل این رقابت در زمان غیبت اصلاح‌طلبان صورت گرفته است.
به گفته باهنر در این دوره که اصلاح‌طلبان حضوری فعال دارند هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان باید در چارچوب قانون اساسی حرکت کنند که اگر چنین نباشد، داور اجازه نمی‌دهد چراکه کسی که وارد میدان بازی می‌شود باید داوری و قوانین حاکم را بپذیرد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت استانی تصریح کرد:  این طرح مضرات و فوایدی دارد که تحزب و بالا رفتن سطح نمایندگان و کار تشکیلاتی از فواید آن به شمار می‌رود. ولی اطمینان نداریم این قانون به تصویب شورای نگهبان برسد و احتمال تصویب آن در مجلس شورای اسلامی نیز زیر ۵۰‌درصد است و در هرحال تکلیف نهایی آن تا ۱۵ خردادماه مشخص می‌شود.


تعداد بازدید :  79