شماره ۵۵۹ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
آیا وزیر، کارفرمای خوبی است؟

امیر صادقی‌پناه دبیر گروه ورزش

1- درباره صحبت‌هایی که وزیر ورزش در جمع پیشکسوتان انجام داد و به عمد رسانه‌ای شد، تحلیل‌های مختلفی مطرح شده، ساده‌ترینش این است که محمود گودرزی دوست ندارد آرامش فوتبال را با کفاشیان و البته کی‌روش ببیند! در عین حال عقیده بسیاری بر این است که او با جملات اخیر خود نه‌تنها نتوانست نشان دهد در ماجرای ماندن کارلوس کی‌روش در تیم ملی، نظر شخصی‌اش جز این بوده و به حرف مردم احترام گذاشته که حالا به واسطه جنجال جدیدی که در آستانه مسابقات مقدماتی جام‌جهانی 2018 درست کرده، نزد طرفداران تیم‌ملی از محبوبیتش نیز کاسته شده است. البته هستند برخی منتقدهای درجه یک کی‌روش - که از قضا در جلسه روز چهارشنبه گذشته نیز حاضر بودند - و سعی دارند با حمایت از گودرزی به شنای خود در خلاف جهت آب ادامه دهند.
2- وزیر ورزش با لحن اقتدارآمیز خود و نگاهی که ظاهرا از بالا به پایین است و در قبال کی‌روش (مربی بیگانه از دید گودرزی) و فدراسیون مدام از مثل کارگر و کارفرما استفاده می‌کند اما به راستی وزیر ورزش که از زیر دستش ولو بیگانه انتظار نمونه بودن دارد، وظایف یک کارفرمای خوب را هم نمی‌داند؟ وزیر ورزش که مدعی مبارزه با فساد در فوتبال است، خود تا به حال چه کاری برای این امر انجام داده است؟ گودرزی که به خاطر پرداخت پولی ناچیز، خودش را در دخالت در امور جاری فدارسیون فوتبال صاحب حق می‌داند آیا تابه‌حال موفق شده حق فوتبال را به‌عنوان یکی از اعضای کابینه دولت یازدهم از سازمان صداوسیما بگیرد؟ در این صورت که فوتبال بی‌نیاز از پول بخور و نمیر وزارت ورزش خواهد بود.
3- گودرزی حتی به نماینده‌ای که شخصا برای سروسامان دادن به وضع تیم‌ملی فوتبال انتخاب کرده، پشت می‌کند و حرف‌های او را برنمی‌تابد. فردی که بعد از 11 روز انتخاب خود (حسنی‌خو) را زیر سوال می‌برد، از دیدگاه نگارنده چنین حقی ندارد که برای فدراسیون فوتبال تعیین تکلیف کند. او بارها به صورت کلامی تصمیم‌گیری درباره مسائل مختلف را به عهده فدراسیون فوتبال گذاشته ولی آیا کفاشیان از انتخاب معاونانی که هیچ رابطه‌ای با او ندارند، راضی است؟ پاسخ قطعا منفی است. در هیچ جای دنیا هیچ وزیر ورزش نمی‌تواند برای فوتبال تصمیم بگیرد، گودرزی هم از همین قانون پیروی می‌کند ولی هربار با گفتار و رفتار خود به صورت غیرمستقیم گام در راه تخریب این رشته پرطرفدار برمی‌دارد. یادمان نرفته که او 8 ماه است، ‌رئیس فدراسیون را به اتاقش راه نداده است، کفاشیان و فدراسیون را بیمی نیست، کاش وزیر به نظر مردم احترام می‌گذاشت و حداقل دل آنهایی که بارها شعار داده خدمتگزارشان است را شاد می‌کرد.
4- ما هرچه می‌گردیم هیچ منطقی برای برگزاری جلسه خصوصی با پیشکسوتان فوتبال در این مقطع آن هم بدون دعوت از کفاشیان، اسلامیان و... پیدا نمی‌کنیم. شاید وزیر درحال یارکشی برای خود باشد، از بین آنهایی که در مواقع حساس دستش را بگیرند و تنهایش نگذارند، شاید.

 


 


تعداد بازدید :  157