شماره ۵۵۹ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
خروس‌خوان بارسا در برهه بحرانی لالیگا
در جست‌وجوی حق و حق‌دار

شهروند| حوصله مسی از گل نزدن بارسایی‌ها سر رفت و پس از  75 دقیقه گل‌نزنی هم‌تیمی‌هایش با نشان دادن تنها گوشه‌ای از خلاقیت خود، روند بازی نیمه‌نهایی دوم دور رفت فصل جاری لیگ‌ قهرمانان را عوض کرد. این  2 گل باعث شد او در رالی صدر جدول گلزنان تاریخ لالیگا بالاتر از رقیب دیرینه‌اش رونالدو بایستد. او و تیمش باید خیلی خوشحال باشند چون در تاریخ لیگ قهرمانان، هیچ برتری با اختلاف 3 گلی در بازی برگشت نیمه‌نهایی جبران نشده است!
کوبندگی و حقیقت تاریخی
به‌عبارت بهتر از زمان تغییر نام جام ‌باشگاه‌های اروپا به لیگ‌ قهرمانان در ابتدای فصل 1993-1992، 3 بار تیمی در بازی رفت نیمه‌نهایی لیگ‌ قهرمانان، با اختلاف 3 یا بیش از 3 گل به برتری دست یافته و البته در پایان بازی برگشت به فینال صعود کرده است. یوونتوس در بازی رفت فصل 1998-1997، 4 بر یک موناکو را برد و با وجود شکست 3 بر2 در زمین رقیب در بازی برگشت به فینال رفت.2 فصل بعد، والنسیای هکتورکوپر در بازی رفت 4 بر یک بارسلونا را خرد کرد و با برتری 2 بر یک در بازی برگشت در نوکمپ به فینال رسید. 2 فصل پیش، بارسا بازی رفت مقابل بایرن را 3 بر صفر به بایرن باخت و در بازی برگشت نه‌تنها جبران نکرد بلکه 4 گل دیگر هم خورد. در دیگر بازی نیمه نهایی آن دوره هم دورتموند با 4 گل لواندوفسکی، رئال را 4 بر یک شکست داد و 2 گل دقایق پایانی رقیب در بازی برگشت هم خللی در حضور دورتموند در فینال ویمبلی وارد نکرد.
رالی گل
در روزهایی که لیونل مسی و کریس رونالدو، مدام صدر جدول گلزنان تاریخ لیگ ‌قهرمانان را بین خود دست به دست می‌کنند، 2 گل اعجوبه آرژانتینی در 15 دقیقه پایانی بازی دور رفت نیمه نهایی فصل جاری لیگ قهرمانان، او را با 77 گل زده بالاتر از رونالدوی 76 گله قرار داد. تا به حال در فصل جاری، 3 بار این عنوان دست به دست شده و باید دید بالاخره در روزهای بازنشستگی این 2 اعجوبه، کدام یک فراتر از دیگری عمل خواهد کرد.
تحریم‌ها
تا آن زمان، غول‌های فوتبال اسپانیا باید به موضوع مهم‌تری فکر کنند؛ حق پخش تلویزیونی! چهارشنبه شب در گرماگرم بازی بارسا و بایرن مونیخ، خبر اعتصاب و توافق تیم‌های لالیگا برای تحریم لالیگا به خاطر توزیع ناعادلانه حق پخش، دنیای فوتبال را لرزاند. طبق توافقات صورت گرفته، تنها بازی هفته جاری لالیگا انجام می‌شود و درصورت به توافق نرسیدن مبادی حق پخش، فدراسیون و تیم‌های لالیگا، رقابت‌های 2 هفته باقیمانده و فینال جام حذفی اسپانیا برگزار نمی‌شود. در این صورت فصل جاری لالیگا و جام حذفی اسپانیا، قهرمان نخواهد داشت! بیش از 75‌درصد حق پخش تلویزیونی به جیب فراخ رئال و بارسا می‌رود و 18 تیم دیگر روی هم 25‌درصد حق دارند


تعداد بازدید :  178