شماره ۵۵۹ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
تصاحب سکوی قهرمانی قاره کهن با چاشنی جوانگرایی
شاگردان خادم، همه جام‌ها را درو می‌کنند

شهروند|  مسابقات کشتی قهرمانی آسیا طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته در دوحه قطر برگزار شد که طبق پیش‌بینی‌ها ایران به‌عنوان شانس اول قهرمانی توانست از عنوان خود دفاع کرده و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.
جوانان و باتجربه‌ها طلایی شدند
در طول 2 روز برگزاری مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در دوحه قطر که تا به حال کمتر میزبانی از گوش شکسته‌ها را تجربه کرده است،‌ ایران از مجموع 8 وزن 6 کشتی‌گیر خود را در فینال دید. خادم که ترکیبی از جوانان و باتجربه‌ها را روی تشک فرستاده‌بود، در روز نخست مدال طلا را بر گردن مسعود اسماعیل‌پور و علیرضا کریمی دید،‌ اگرچه در کمال ناباوری کمیل قاسمی با شکست مقابل حریف قزاقستانی به مدال نقره دست یافت. یونس سرمستی نیز تنها برنزی روز نخست بود. در روز دوم مدال‌آوری آزادکاران ایرانی ادامه پیدا کرد و پیمان یاراحمدی و محمدحسین محمدیان روی سکوی نخست ایستادند تا ایران با 4 طلا قهرمانی خود را قطعی کند. همچنین مدال نقره بهنام احسان‌پور باعث شد تا هفتمین مدال از 8 وزن به‌دست بیاید.
عصبانیت خادم
با وجود این‌که ایران توانست با کسب 4 مدال طلا،‌ 2 نقره و یک برنز بر سکوی نخست رقابت‌های قهرمانی قاره کهن بایستد اما رسول خادم در طول برگزاری این رقابت‌ها از شاگردانش ناراضی به نظر می‌رسید. آزادکاران کشورمان با کسب 68 امتیاز، بالاتر از ژاپن 60 امتیازی جام قهرمانی را بالای سر بردند ولی سرمربی کاربلدشان معتقد است هنوز تیمش المپیکی نشده است:   «انتظارم از جوان‌ها این است زحمت بکشند و گرچه مورد حمایت نیستند اما ما از آنها می‌خواهیم با کمترین مشکل فنی روی تشک بیایند. این تیم هنوز المپیکی نیست اما باید روی آنها کار کنیم و این جوان‌ها و سایر نفرات با تجربه ترکیب تیم المپیک و جهانی ما را شامل می‌شوند. من از نتیجه و کشتی‌ها رضایت نسبی دارم ولی باید جلوتر برویم تا به شرایط بهتری برسیم.»
سکوت کامل
با این‌که انتظار می‌رفت حداقل مسابقات نهایی کشتی قهرمانی آسیا که در 6 وزن شاهد حضور یک ایرانی بود، از صداوسیمای ایران پخش شود،‌ فقط رادیو ورزش بود که این رقابت‌ها را پخش می‌کرد و خبری از پخش تلویزیونی نبود. از سوی دیگر با وجود قهرمانی مقتدرانه آزادکاران، هیچ مسئولی از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای استقبال از ملی‌پوشان به فرودگاه  نرفتند.
در انتظار موفقیت فرنگی‌کاران
با پایان یافتن مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا، رقابت‌های کشتی فرنگی در قطر از امروز آغاز می‌شود تا فرنگی‌کاران ایران روی تشک بروند. تیم ایران با ترکیبی جوان شده در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کند و به قول سرمربی این تیم، نیم‌نگاهی هم به قهرمانی دارد. احد پازاج،‌ سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی شرایط تیمش را اینطور توصیف می‌کند: «تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و با توجه به این‌که 70‌درصد ترکیب تیم ما جوان است، بیشتر برای پشتوانه‌سازی در این مسابقات حاضر شده‌ایم و نیم‌نگاهی نیز به قهرمانی داریم ولی نباید انتظار از تیم ما بالا باشد. این تیم اصلی ما نیست. اگر در هر وزنی دست ما باز بود جوان‌ها را می‌بردیم و از نتیجه نگرفتن ترسی نداریم.»


تعداد بازدید :  143