شماره ۵۵۹ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
کارشناسان در گفت‌وگو با «شهروند» جدیدترین چالش میان وزارت ورزش و فوتبال را تحلیل کردند
نقطه سر خط...

امروز، جلسه اضطراری کی‌روش با کفاشیان
به نظر می‌رسد کی‌روش بعد از توافق با فدراسیون در جلسه‌ای که نماینده وزیر در آن حضور داشت، تصورش بر پایان انتقادات وزیر ورزش از خودش بوده اما حمله شدید گودرزی بسیار کی‌روش را برانگیخته کرده، تا جایی که او مراتب ناراحتی شدید خود را به کفاشیان ارجاع داده و خواهان برگزاری یک جلسه اضطراری شده است. حتی شنیده می‌شود کی‌روش در تماس با کفاشیان استعفای شفاهی خود را بیان کرده است. بدین‌ترتیب بعد از چند روز آرامش باید بار دیگر شاهد جلسات اضطراری میان کی‌روش و کفاشیان باشیم. جلسه امروز تعیین‌کننده است.

شهروند| جلسه روز چهارشنبه گذشته وزیر ورزش و جوانان با پیشکسوتان فوتبال که با استقبال فوتبالی‌ها همراه بود، نتیجه‌ای  جز ایجاد حاشیه برای فوتبال ایران نداشت. انتقادهای تند
محمود گودرزی از کی‌روش در جلسه‌ای که قرار بود برای تقدیر از مربیان قدیمی فوتبال برگزار شود، بار دیگر پرونده اختلافات فدراسیون، وزارت ورزش و کی‌روش را باز کرد تا توافق 3‌جانبه چند روز قبل زیر سوال برود. البته اینطور به نظر می‌رسد که وزیر ورزش با انتقاد از کی‌روش در جلسه تقدیر از پیشکسوتان قصد قراردادن این افراد در زمره منتقدان سرمربی پرتغالی را داشته است. صحبت‌های
محمد دادگان در صداوسیما نیز که با خطاب قراردادن افراد حاضر در این جلسه با الفاظی همچون دلال و لمپن واکنش‌های زیادی به همراه داشته که در همین راستا 3 نفر از افراد حاضر در این جلسه و یک کارشناس در گفت‌وگو با«شهروند» خارج از این جلسه نظرات خود را دراین‌باره ارایه دادند.

زمانی برای تغییر نیست

مرتضی محصص کارشناس فوتبال

بعد از این‌که طی یک پروسه طولانی مدت کی‌روش و فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسیدند که به همکاری خود ادامه دهند، شاید خیلی‌ها مثل من خوشحال شدند که حداقل سرمربی‌ای بالای سر تیم‌ملی می‌ماند که از این تیم شناخت دارد و در سال‌های اخیر نیز توانسته نکات مثبتی را به فوتبال ما اضافه کند. حالا این‌که دوباره با انتقادهایی از سوی وزیر ورزش و حتی برخی از پیشکسوتان فوتبال این آرامش، تبدیل به فضایی چالشی می‌شود، قطعا به ضرر فوتبال ماست چون از ماه آینده باید وارد مسابقات مقدماتی جام‌جهانی شویم. حتی من که طرفدار عملکرد کارلوس کی‌روش هستم، نمی‌توانم بگویم صرفا نظرم درباره ادامه حضور این مربی در فوتبال ما صحیح است و وظیفه‌ام است به نظرات سایرین نیز احترام بگذارم. هر کسی می‌تواند نظرش را بدهد اما باید دید که خیر و صلاح فوتبال ما در چیست. صحبت من این است که اگر مسئولان ورزش کشور با تداوم حضور کی‌روش مخالف بودند باید خیلی زودتر او را کنار گذاشته و یک مربی دیگر را سرکار می‌آوردند اما الان حتی برای مربی ایرانی هم دیگر زمانی باقی نیست که بخواهد کارش را در تیم‌ملی استارت بزند.  

کسی به خودش نگیرد

علی خسروی کارشناس داوری

در جلسه پیشکسوتان با وزیر ورزش افرادی حضور داشتند که شاید برخی از آنها 20 سالی بود که دیده نشده بودند. به‌عنوان یک داور قدیمی افتخار کردم که در کنار چنین اساتیدی حضور داشتم و حس کردم وزیری که با این افراد جلسه می‌گذارد، انسان شجاعی است. من حتی اگر خودم را هم جدا کنم، خیلی دیگر از پیشکسوتان در این جلسه ناراحت بودند و اعتقاد داشتند که به آنها توجه نشده است. شاید همین صحبت‌ها باعث شد وزیر ورزش مسائلی را علیه کی‌روش انجام دهد تا به سوژه اول رسانه‌ها تبدیل شود. شاید برخی بگویند که در این مقطع به‌صلاح نبود این صحبت‌ها از سوی وزیر مطرح شود اما معتقدم چنین جلساتی نباید پشت درهای بسته باشد و کسی هم نباید نکته‌ای از این صحبت‌ها را درآورده و به خودش بگیرد. این جلسه که از سوی تمام پیشکسوتان مورد تأیید قرار گرفت، متاسفانه در یک برنامه تلویزیونی شبکه دو زیر سوال رفت. بعد از این هم انتظار نداشتیم که از سوی دادگان چنین صحبت‌هایی مطرح شود و در انتظار عذرخواهی او و مدیران شبکه دو سیما هستیم.

تناقض در صحبت‌های مسئولان

نادر فریادشیران پیشکسوت فوتبال

در جلسه‌ای که به تقدیر از 7 نفر از پیشکسوتان به مناسبت روز معلم اختصاص داشت، خوشبختانه یا متاسفانه بحث به سمتی کشیده شد که وزیر ورزش انتقاداتی را از کی‌روش مطرح کرد. البته در جلسه‌ای که قبلا نیز ما با حضور تعدادی از پیشکسوتان با گودرزی داشتیم، او به عملکرد کی‌روش به‌شدت انتقاد داشت اما نکته مبهم در این میان صحبت‌هایی است که نماینده وزیر بعد از جلسه با کی‌روش انجام داد. حسنی‌خو، نظری خلاف وزیر داده و گفته بود مخالفان کی‌روش نباید حرف بزنند و از فوتبال بروند که اتفاقا مورد اعتراض یکسری از پیشکسوتان در همین جلسه نیز بود. این‌که یک روز وزیر از کی‌روش انتقاد کند و روز دیگر نماینده او برخلاف صحبت‌هایش عمل کند، جای ابهام دارد. تناقض در صحبت‌های مسئولان وزارت ورزش همه را دچار سرگیجه کرده و بهتر است اگر قرار به ماندن کی‌روش است، اعلام کنند تا از او حمایت شود، اگر هم این‌طور نیست مردم را بازیچه خود نکرده و یک بار برای همیشه با این مربی پرتغالی خداحافظی کنیم.
عدم وجود قدرت کنترل کی‌روش

صادق درودگر  کارشناس فوتبال

وقتی ما به این جلسه دعوت شدیم، بحث از روز معلم و تقدیر از فوتبالی‌های بااخلاق بود اما بحث به جایی کشیده شد که ناپاکی‌های امروز فوتبال نیز به میان آمد. نمی‌توانم بگویم تمام صحبت‌های وزیر ورزش درباره کی‌روش درست است اما نباید خیلی روی آن حساس شد و این‌قدر بزرگش کرد. شاید از یکسری صحبت‌ها نیز سوءبرداشت شده چون این بغض در گلوی خیلی از پیشکسوتان بود. باید قبول کنیم که اشکال اصلی آنجایی است که مدیریت فوتبال ما قدرت کنترل کی‌روش را ندارد. او مربی بسیار بزرگی است اما وقتی در زمان صفایی‌فراهانی و دادگان مربیان خارجی به ایران آمدند، چنین رفتارهایی را از آنها شاهد نبودیم. البته متاسفانه محمد دادگان صحبت‌های خوبی در صداوسیما انجام نداد. بزرگترین‌های فوتبال ما در این جلسه بودند و همه‌شان آدم‌های محترمی هستند.
در پی دلیل
«شاید بهتر است خود وزیر درباره صحبت‌هایش توضیح بدهد»؛ این جمله‌ای است که اکثر افرادی که با آنها درباره صحبت‌های جنجالی گودرزی علیه کی‌روش بعد از توافق چند روز قبل حرف می‌زنیم، به زبان می‌آورند. بی‌تردید خیلی‌ها از انتقادات دوباره وزیر ورزش در روزهایی که همه چیز آرام دنبال می‌شد و کی‌روش تازه سرش گرم برنامه‌ریزی برای آینده فوتبال ایران شده بود، تعجب کرده‌اند و هیچ دلیلی برای مطرح شدن دوباره این انتقادات پیدا نمی‌کنند.


تعداد بازدید :  170