شماره ۵۵۹ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
4 شهر ایران لرزید

شهروند| بهاباد در استان یزد، بوشکان در  استان بوشهر، خوی و سلماس در آذربایجان‌غربی شهرهایی بودند که در 2 روز گذشته روی خط زلزله قرار گرفتند. این درحالی است که زلزله 1/5 ریشتری روز چهارشنبه در شهرستان کاشمر 35 مصدوم و 18‌میلیارد ریال خسارت بر جا گذاشت.
خوی و سلماس، درگیر زمین لرزه
زمین لرزه‌هایی به بزرگی 3. 3 ریشتر روز پنجشنبه 2 شهر خوی و سلماس در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.
این زمین‌لرزه‌ها با قدرت یکسان در ساعت 17 و 19 دقیقه روز پنجشنبه شهر خوی را به لرزه در آورد و 27 دقیقه بعد به شهر سلماس در این استان تاخت.
عمق این زمین‌لرزه‌ها در شهر خوی در6 کیلومتری سطح زمین و در سلماس در 4کیلومتری سطح زمین بود. این زلزله‌ها درحالی در این 2 شهرستان رخ داد که از 2 هفته گذشته زمین لرزه‌های متعددی رخ داد.
 حسین سیوانی فرماندار خوی در رابطه با این خبر گفت: «وقوع زمین لرزه ۳/۳ ریشتری در این شهرستان باعث موج وحشت شد. با توجه به مقاومت ساختمان‌های روستایی و شهری در شهرستان خوی این زمین لرزه خسارتی در پی نداشت. تمام تمهیدات لازم درخصوص مدیریت سوانح و بلایای طبیعی انجام گرفته است. صبح روز جمعه نیز زمین لرزه‌های متعدد و کوچکی در این شهر به وقوع پیوست که این زمین لرزه‌ها بسیار جزیی بودند. مردم باید خونسردی خود را حفظ کنند چرا که به شکر خدا چنین زمین لرزه‌هایی در این شهرستان خسارتی در پی نخواهند داشت. زمین لرزه خوی خسارت جانی و مالی در پی نداشت.»
جابر ثوابی معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی در رابطه با آماده‌باش نیروهای هلال‌احمر گفت:  «تمام نیروهای امدادی شمال آذربایجان‌غربی در پی وقوع زمین‌لرزه‌های متعدد درحال آماده‌باش قرار دارند. در پی وقوع زمین‌لرزه‌های متعدد و جزیی در شهرهای خوی و سلماس نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی درحال آماده‌باش به سر می‌برند. این آماده‌باش تا زمان رفع کامل زمین‌لرزه‌ها ادامه خواهد داشت و تاکنون خسارتی از این زمین‌لرزه‌ها گزارش نشده است.»
بهاباد  لرزید
زمین لرزه‌ای به بزرگی 4 ریشتر بهاباد در استان یزد را لرزاند.  صبح روز جمعه 18 اردیبهشت‌ماه زمین لرزه‌ای در فاصله‌ 38 كيلومتري بهاباد يزد، 65 كيلومتري ساغند يزد و 70 كيلومتري بافق يزد رخ داد. بعد از وقوع زلزله 4 ریشتری در بهاباد، یک پس لرزه 3.1 ریشتری نیز این منطقه را لرزاند.
سیدمصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر درباره خسارت‌های این زمین لرزه گفت: «با پیگیری‌های به عمل‌آمده از این استان خوشبختانه هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.»
بوشکان روی خط زلزله
در حالی که زمین‌لرزه طی روزهای پنجشنبه و جمعه به 3 شهر ایران تاخت شهرستان بوشکان در استان بوشهر هم از زلزله در امان نماند. زمین لرزه‌ای به بزرگی 5/4 ریشتر ساعت 55: 04 دقیقه بامداد روز جمعه شهر بوشکان را به لرزه درآورد. کاظم مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: «تاکنون گزارشی از خسارت احتمالی زلزله 5/4 ریشتری بامداد جمعه در بوشکان شهرستان دشتستان در استان بوشهر دریافت نشده است. این زمین‌لرزه در 35 کیلومتری غرب فراشنبد در استان فارس که حد فاصل بوشکان و شنبه در شهرستان‌های دشتستان و دشتی استان بوشهر است، به وقوع پیوست. نیروهای محلی شهرداری و بخشداری بوشکان به مناطق روستایی برای بررسی خسارت احتمالی اعزام شده‌اند اما تاکنون فرمانداری دشتستان خسارتی را اعلام نکرده است.»

 


تعداد بازدید :  180