شماره ۵۵۹ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

  کاهش تولید نفت غیراوپکی‌ها: سازمان بین‌المللی انرژی در تازه‌ترین گزارش خود، کاهش تولید نفت کشورهای غیراوپک تا سقف ۱۲۰‌هزار بشکه در روز را پیش‌بینی کرد. در این گزارش آمده است به دلیل کاهش تولید نفت در منطقه آمریکای‌شمالی و وخیم‌تر شدن درگیری‌ها در یمن، پیش‌بینی می‌شود تولید نفت کشورهای غیراوپک در‌ سال‌جاری میلادی به ۱۲۰‌هزار بشکه در روز کاهش یابد و به ۶۳۰‌هزار بشکه برسد. در همین حال، برآوردهای انجام‌شده نشان می‌دهد به دلیل حمله نظامی به یمن، تولید نفت این کشور در ماه آوریل از ۱۲۰‌هزار بشکه در روز به تقرییا ۶۰‌هزار بشکه کاهش یافته است. (میدل ایست آنلانین)

  آمریکا و جریمه شرکت نفتی: وزارت دادگستری آمریکا یکی از شرکت‌های تابعه شرکت خدمات نفتی «شلمبرژر»  را به خاطر تسهیل تجارت غیرقانونی با ایران و سودان و تلاش برای پنهان کردن این تراکنش‌ها 232‌میلیون دلار جریمه کرد. این جریمه 232.356‌میلیون دلاری، بزرگترین مبلغ جریمه تحمیل‌شده بر یک شرکت به دلیل نقض این قانون است. (پایگاه خبری ایانس)

  ریاض نیازمند نفت100دلاری: سیمون هندرسون کارشناس اندیشکده موسسه واشنگتن گفت: شورایعالی نفت که زمانی نقشی پنهانی در روند سیاست‌گذاری‌های نفتی ایفا می‌کرد، بلافاصله پس از به تخت نشستن ملک سلمان منحل شد. به گفته او عربستان برای تأمین بودجه خود در بلندمدت به قیمت حداقلی حدود
 100 دلار برای هر بشکه نفت نیاز دارد. (ایرنا)


تعداد بازدید :  131