شماره ۵۵۹ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
فیلم‌های سیف‌الله صمدیان بعد از 35‌سال به نمایش درآمد

 شهروند| آیین دیدار با دست‌اندرکاران فیلم‌های سیف‌الله صمدیان، پانزدهم اردیبهشت در موزه سینما برگزار شد. در این مراسم چهره‌های برجسته سینمای ایران؛ فاطمه معتمدآریا، هوشنگ گلمکانی، کامبیز درم‌بخش، سیدمحمد بهشتی، پژمان بازغی، امید روحانی، مهدی پاکدل،   مستانه مهاجر، محمدرضا دلپاک،  پریوش نظریه، امیرحسین علم‌الهدی، محمد آفریده، مهدی نادری، عطاالله امیدوار، پیروز کلانتری و... حاضر بودند.
در ابتدا کیوان کثیریان، مجری مراسم، از میهمان ویژه این مراسم، کامبیز درم‌بخش برای حضور بر روی صحنه دعوت کرد. درم‌بخش با ابراز تعجب از این دعوت گفت: «چند ‌سال پیش به صمدیان گفتم، حیف است که فیلم‌هایت را جایی نمایش نمی‌دهی. حتما باید فیلم‌های فوق‌العاده‌ات را به دیگران نشان بدهی. خیلی خوشحالم از این که امروز فیلم‌های سیف‌الله صمدیان اکران شده است.»
مجری برنامه در ادامه از سیف‌الله صمدیان خواست تا برای حاضران صحبت کند. با تشویق ميهمانان، صمدیان با چهره‌ای شاد بر روی صحنه حاضر شد وتوضیح داد: «طی ۱۲‌سال گذشته در بخش فیلم جشن تصویر سال، فیلم‌هایی که امکان نمایش و رویکرد تجاری نداشتند، یعنی حدود ۱۲۰۰ فیلم را نمایش دادیم که شامل فیلم‌های مستند، کوتاه، انیمیشن و ویدیوآرت می‌شد. وقتی گروه هنر و تجربه تشکیل شد، به‌رغم ناملایمتی‌هایی که در کارهای دولتی دیده بودم، دل خوشی نداشتم که جلو بیایم ولی اسامی دوستانی که در شورای این گروه بودند را دیدم و با سابقه‌ای که از حجت‌الله ایوبی سراغ داشتم کمی دلم خوش شد و با خود گفتم حالا که این اتفاق دارد جدی گرفته می‌شود، بیایم و در کنار بزرگوارانی مثل هوشنگ گلمکانی به این مجموعه کمک کنم. طبیعتا ما اعضای شورا، اوایل در این گروه چیزی از خودمان نشان ندادیم. به‌جز فیلم شهرام مکری «ماهی و گربه» که در حقیقت برای این گروه آبروداری کرد. 7‌ماهی از تشکیل این گروه گذشت و رفته‌رفته با سفارش دوستان قرار شد بخش اول فیلم‌هایم را به‌عنوان مجموعه اول به نمایش دربیاورم.»


تعداد بازدید :  141