شماره ۵۵۹ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
اولین آلبوم رپ بعد از 10‌سال مجوز گرفت

 پنجشنبه‌ای که گذشت؛ یک آلبوم رپ رونمایی شد. آلبوم موسیقی «فراموشی» که در ژانر رپ تولید شده و اولین آلبوم رپ مجوزدار در ایران است، «کاوه عابدین» خالق این اثر البته آن را ١٠‌سال پیش تولید کرده بود و حالا پس از این مدت طولانی به انتشار درآمده است.  هر چند او می‌گوید، 10سال زمان زیادی برای عملی شدن یک ایده است اما با این حال خوشحالیم نه به اندازه 10‌سال پیش اما جنس خوشحالی‌مان طور دیگری است.  
عابدین، پنجشنبه در مراسم رونمایی اثر در این‌خصوص گفت: «زمانی که ما سه دوست در دوران مدرسه بودیم که یکی صدای خوشی داشت و یکی خوب پیانو می‌زد و بنده هم ایده‌ای در سر داشتم. ایده تولید و طراحی آلبوم همان زمان شکل گرفت. در نگاه اول همه این موسیقی را رپ می‌نامند. این اثر شاید رپ است، شاید هم نیست؛ اما توضیح من این است که ما از موسیقی رپ به یک فضای جدید رسیدیم. فکر نمی‌کنم در موسیقی رپ چنین فضایی وجود داشته باشد. اشعار آلبوم توسط روزبه بمانی سروده شده است و جا دارد از او تشکر کنیم زیرا کاری نو برای این اثر داشت و درواقع همه ترانه‌ها را برای این آلبوم سرود.»
عابدین طی این 10‌سال گذشته، تقریبا هر 2سال یک‌بار برای صدور مجوز اقدام می‌کرده و خیلی امیدوارم بوده است تا این‌که توانست مجوز نهایی را دریافت کند؛ بدون این‌که کار ممیزی بخورد. در مراسمی که ١٧ اردیبهشت‌ماه در شهر کتاب فرشته برگزار شد، مهدی فهیمی به‌عنوان خواننده بخش پاپ این آلبوم هم به این مسأله اشاره کرد که ایده اصلی این کار برای کاوه عابدین بود: «حال‌وهوای مدرسه و یک دوستی خوب هم با ما بود.  آن زمان ما در خانه کاوه جمع می‌شدیم و با یک کیبورد کار می‌ساختیم. اگر این اثر امروز منتشر شده، همه حاصل پشتکار کاوه عابدین است.»
قرار بود این مراسم با حضور پیروز ارجمند، مدیرکل دفتر موسیقی برگزار شود اما او برخلاف اعلام قبلی در این مراسم حضور پیدا نکرد. اعضای گروه «دنگ شو»، اعضای گروه «پالت» و اعضای گروه «بمرانی» در این مراسم حضور داشتند.


تعداد بازدید :  137