شماره ۵۵۹ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار‌كوتاه

 علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران پیرامون حضور رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: ما درخواستی ارائه کرده‌ایم و نامه رسمی به ایشان ارسال شده و امیدواریم ایشان امسال به نمایشگاه کتاب بیایند. به گزارش فارس، سال گذشته رهبر انقلاب برخلاف سال‌های پیشین که در نمایشگاه کتاب حضور پیدا می‌کردند به نمایشگاه نیامدند.

جشنواره فیلم کن درحالی از چهارشنبه 23اردیبهشت آغاز می‌شود که امسال جوئل و ایتن کوئن برادران فیلمساز آمریکایی رئیس داوران بخش مسابقه هستند.


کتایون ریاحی که چند سالی است دنیای بازیگری را ترک گفته تا به امور خیریه و کارهای خلاقه‌ای مثل نویسندگی بپردازد، عکسی از فعالیت‌های اخیر خود منتشر کرد. ریاحی در صفحه اینستاگرام خود درباره این عکس نوشته است: ‌«دو‌سال می‌گذرد! دو سالی پر از شور و هیجان کودکی، آموخته‌هایم همه مهر شد و عشق! بانوی عاطفه‌ها به من نگاه کن! ایستاده‌ام بر بلندای خرابه‌ای که اکنون آباد مهر و دانش است. آموخته‌ام به کمک خدا و به کمک شما، به کمک هم می‌توان پرواز کرد.»


عکس روی جلد شماره جدید نشریه اینترتینمت ویکلی به «هشت نفرت‌انگیز» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو اختصاص دارد.

کتاب فیلمنامه «ایران‌برگر» با حضور «مسعود جعفری‌جوزانی»، «سحر جعفری‌جوزانی» و فرزندان «حسین پناهی» در محل نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.

حراج شعبه نیویورک کریستیز از ۲۱اردیبهشت‌ماه (۱۱ماه می‌) کار خود را آغاز می‌‎کند، حراجی که مانند دوره‎های پیشین خود میزبان آثار بر‌ترین چهره‎های تاریخ هنر جهان خواهد بود.

فیلم سینمایی «پریدن از ارتفاع کم» اولین ساخته حامد رجبی به تهیه‌کنندگی مجید برزگردر بخش مسابقه سی‌امین دوره جشنواره والنسیا به نمایش درمی‌آید.

منتخبی از شعر و ترجمه‌های قاسم صنعوی در چند دهه گذشته، در کتابی با نام «بوسه‌های غمگین یک سرخپوست» عرضه شد.

پخش و به دنبال آن نمایش انیمیشن سینمایی «رستم و سهراب» به کارگردانی کیانوش دالوند در آمریکا و آفریقای جنوبی آغاز شد.

ارول براون، خواننده گروه‌ هات‌چاکلت، در ۷۱سالگی درگذشت.

بهرام توکلی نویسنده و کارگردان «من دیه‌گو مارادونا هستم» به‌همراه صابر ابر بازیگر فیلم روز شنبه ۱۹اردیبهشت برای حضور در نشست «من، کتاب، حرفه‌ام» به نمایشگاه کتاب می‌روند.


تعداد بازدید :  193