شماره ۵۵۹ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
بازار جهانی

زوم گوگل بر موبایل
گرایش فناوری به سمت گوشی‌های هوشمند، موتور جست‌وجوگر گوگل را به یک نقطه عطف رسانده است. به گزارش دیلی میل، قیمت تبلیغات موبایلی به تدریج رو به افزایش است چون بازاریاب‌ها به ارزش ارتباط با کاربران در لحظات مناسب نظیر زمانی که به دنبال مکانی برای غذا خوردن یا مقایسه محصولات در یک گوشی موبایل هستند، پی برده‌اند. در راستای گرایش کاربران به جست‌وجو در گوگل از تلفن‌های همراه، این شرکت ماه گذشته سیستم جست‌وجوی خود را به نفع وب‌سایت‌هایی که در گوشی‌های همراه راحت‌تر باز می‌شوند، تغییر داد.

ایران آماده تحرک در بازار پسته
بلومبرگ طی گزارشی نوشت، نفت را فراموش کنید، با رفع تحریم‌ها، پسته ایران با تولید فراوانی که دارد، بازار جهانی را قبضه‌ خواهد کرد که این مسأله اگرچه به ضرر رقیب پسته ایران یعنی آمریکا خواهد شد اما به نفع آجیل‌دوستان تمام می‌شود. اگر تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود، پسته ایرانی به دلیل کیفیت مناسب و تازگی و نیز قیمت پایین، دوباره بازار جهانی را قبضه می‌کند و نخستین کسانی که از این مسأله آسیب می‌بینند کشاورزان آمریکایی هستند.

سود بی‌ام‌و از فروش شاسی بلندها
سود عملیاتی سه ماهه اول خودروساز آلمانی بی‌ام‌و با کمک تقاضای قوی برای خودروهای شاسی بلند در اروپا و آمریکا، 20.6‌درصد رشد کرد. درآمد این شرکت بدون احتساب بهره و مالیات به 2.52‌میلیارد یورو رسید که بالاتر از 2.191‌میلیارد یورو مورد پیش‌بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بود. بی‌ام‌و اعلام کرد حاشیه درآمد ناخالص این شرکت 9.5‌درصد در سه ماهه اول رشد کرد که مشابه سطح سه ماهه اول‌ سال گذشته بود و به دلیل رکورد فروش بالای شاسی بلندها در مدت مذکور بالاتر از هدف هشت تا 10‌درصدی این شرکت بود.


تعداد بازدید :  135