شماره ۳۵۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ مرداد
صفحه را ببند
تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل

در خبرها بازدید جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حومه «شهرری» و حاشیه و متن آن انعکاس یافته است. جمعی از اعضای مجمع نمایندگان استان تهران، راهی شهرری شده بودند تا به حوزه انتخابیه «پت و پهن» و پُرگستره خود سری زده باشند! اما از ظاهر ماجرا و از «فهوای» (دهخدا) کلام آنها چنین برمی‌آید که در این بازدید، «یکه» خورده‌اند.
«زهره طیب‌زاده‌نوری» عضو هیأت بازدیدکننده، پس از این بازدید، خبر از «تولید روغن آلوده از استخوان حیوانات» در قلعه‌نوی شهرری داد. توصیف خانم نماینده از آنچه دیده، چنین است: «... در یکی از این روستاهای منطقه با یک پدیده ناهنجار زیست‌محیطی و بهداشتی روبه‌رو شدیم. استخوان‌های حیواناتی مانند گاو و گوسفند در محل‌های سر باز، بدون‌ رعایت بهداشتی دپو شده و شدت عفونی‌بودن منطقه به شکلی بود که اجازه بازدید به ما داده نمی‌شد؛ این استخوان‌ها در حرارت 40 درجه در معرض آفتاب قرار داشتند و پاتیل‌هایی بود که داخل آن روغن استحصال شده‌ای از این استخوان‌ها به دست آمده بود و یک کارگر افغان نیز عمل فرآوری این ماده را انجام می‌داد...»
این خبر حاکی از بروز ناهنجاری‌هایی است که زیر گوش پایتخت درحال انجام است، محیط‌زیست آلوده می‌شود، حقوق‌شهروندی برای استفاده از کالای مناسب به‌راحتی نادیده گرفته می‌شود و سلامت شهروندان به خطر می‌افتد.
درباره این موضوع غیر از این موضوعات چند سوال دیگر در ذهن مطرح می‌شود که شاید در برون ذهن پاسخی برای آن یافت نشود. این‌که چرا این روغن‌ها تولید می‌شود یا کجا مصرف شده و اساسا چگونه توزیع شده است و چه کسی باید به این سوالات پاسخ دهد.


تعداد بازدید :  122