شماره ۵۵۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
بارسلونا- بایرن‌مونیخ، 23:15 امشب در نوکمپ
نبرد دلبرانه

شهروند| بارسا، یک هدف بیشتر ندارد؛ جبران شکست تحقیرآمیز مرحله نیمه‌نهایی 2 فصل پیش لیگ قهرمانان اروپا در مرحله مشابه فصل جاری، حتی با اختلاف یک گل. اگر عملکرد کلی بایرن و بارسلونا، رقبای امشب در دومین بازی دور رفت نیمه‌نهایی فصل جاری لیگ قهرمانان را از ابتدای فصل در نظر بگیریم، کفه ترازو را به نفع بایرن، سنگین‌تر می‌یابیم اما غیبت حتمی روبن، بارسا را امیدوارتر از همیشه به میدان امشب نوکمپ می‌فرستد. بایرن در 2 بازی رفت و برگشت نیمه‌نهایی فصل گذشته با 7 گل، یک طرفه‌ترین نیمه‌نهایی مجموع تاریخ معاصر لیگ قهرمانان را رقم زد اما قطعا امشب، بارسا به لطف مثلث تهاجمی‌اش، حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد.
بازگشت پپ
گواردیولا درحالی برای اولین‌بار در دوران زندگی‌اش مقابل بارسلونا می‌ایستد که لواندوفسکی، 2 فصل پس از تبدیل شدن به اولین زننده 4 گل در یک بازی نیمه‌نهایی لیگ‌قهرمانان پس از مصدومیت عجیب در بازی با دورتموند، آماده درخششی دیگر است. غیراز روبن، احتمالا ریبری هم فرصت حضور در این بازی را از دست می‌دهد. بایرن مهره کلیدی دیگری به نام آلبا را هم در اختیار ندارد اما بارسا مصدوم خاصی در اردویش نمی‌بیند و می‌رود تا بار دیگر با سوارس، مسی و نیمار، نوکمپ را به آتش بکشاند.
ملاقات‌های گذشته
در 9 رویارویی گذشته، بایرن با 5 برد، 2 تساوی و 2 باخت در موضع قدرتمندتری قرار دارد. بهترین برد بارسا، برتری 4 بر صفر بازی یک‌چهارم‌نهایی فصل 2009-2008 لیگ‌قهرمانان است و برد 4 گله در بازی رفت نیمه‌نهایی 2 فصل پیش، کوبنده‌ترین فتح بایرن در تقابل با جدایی‌طلبان کاتالونیا محسوب می‌شود.
تیم داوری
نیکولا ریتزولی، داور فینال جام‌جهانی 2014 این دیدار حساس را قضاوت می‌کند تا بار دیگر بر توانایی‌هایش صحه بگذارد. او اگرچه شاید دستاورد‌ هاوارد وب انگلیسی (قضاوت فینال جام‌جهانی و بازی نهایی لیگ‌قهرمانان در یک سال) را به چشم نبیند اما با سوت زدن در بازی‌های مهم فصل جاری، خیلی خوب خودش را از بقیه داوران ایتالیایی متمایز کرده است. کمک‌های او در جدال نوکمپ، دی‌لیبارتوره و تنولینی نام دارند.
آمار بازی
 بارسلونا در بازی‌های خانگی مقابل تیم‌های آلمانی، 19 برد، یک تساوی و 7 باخت به‌دست آورده است./  آبی و اناری‌ها، 13 رقابت ازمجموع 18 جدال رفت و برگشتی با تیم‌های آلمانی را با صعود به پایان برده‌اند./  نایب قهرمان فصل گذشته لالیگا برای هفتمین بار در 8 دوره اخیر به نیمه‌نهایی لیگ‌قهرمانان راه یافته است./  بایرن در 16 رقابت رفت و برگشتی مقابل تیم‌های اسپانیایی، 9 برد و 7 باخت به‌دست آورده است./  تیم مونیخی در رقابت‌های خارج از خانه با تیم‌های اسپانیایی، 6 برد، 5 تساوی و 11 باخت به‌دست آورده./  بارسلونا در 36 بازی از 40 رقابت اخیر و 15 بازی از 16 جدال گذشته در همه رقابت‌ها پیروز شده است./  بایرن قبل از باخت در نیمه‌نهایی فصل گذشته، فصل 2013 قهرمان و فصول 2012 و 2010 نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده بود. این یعنی بردن 3 نیمه‌نهایی از 5 نیمه‌نهایی اخیر!


تعداد بازدید :  194