شماره ۵۵۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
به بهانه بی‌گناه‌نمایی مجید جلالی پس از حمله به فغانی
این اولین‌بار نیست...

شهروند| عادل فردوسی‌پور در آخرین نود به نمایش درآمده از تلویزیون با بکاربردن جمله‌ای با مضمون «این اولین‌بار بود»، اقدام زشت مجید جلالی در حمله به داور دیدار اخیر سایپا با راه‌آهن تهران را مورد اشاره قرار داد. جلالی پس از پایان بازی با حالتی عصبی به اتاق داوران رفت و درحالی‌که همه سعی در آرام‌کردن سرمربی داشتند با فریاد می‌گفت: نمی‌داند چرا بهترین داور ایران(فغانی) همیشه بدترین قضاوت‌ها را برای تیم او انجام می‌دهد! شاید اعتراض و درگیری جلالی در رختکن، کم‌سابقه بود اما به شهادت این سیاهه، آقا معلم در زمینه درگیری و عصبانیت، چندان هم کلاس اولی نیست و سابقه‌دار نشان می‌دهد.
پته‌ای که روی آب ریخته نشد!
جلالی بعد از بازی شهیدقندی یزد در فصل 1384-1383 لیگ آزادگان مقابل برق شیراز از اسب افتاده، حملات لفظی شدیدی را علیه زلاتکو، برادر برانکو ایوانکوویچ انجام داد. او احتمالا از سر ناراحتی بابت تساوی یک‌بریک و سقوط تیمش به دسته پایین‌تر، ادعا کرد برادر برانکو با رابطه بازی و برخی ملاحظات به ایران آمده است و تهدید به افشاگری کرد. خیلی‌ها، ادعا کردند منظور او از این حرف، استفاده زلاتکو از نفوذ برادرش (سرمربی وقت تیم ملی) بود. از آن دوران، یک دهه گذشته و هنوزخیلی‌ها منتظر افشاگری جلالی هستند!
مهدکودک و دانشگاه
 هیچ‌کس تصور نمی‌کرد مردی که روزی روزنامه را در ابعاد عرض صورتش باز می‌کرد و در نقش معلم دبیرستان، گرمکن می‌پوشید، روزی مجبور به موضع‌گیری مقابل کلمه دانش‌آموز و مهدکودک شود! ماجرا به 3‌سال قبل و دوران حضور جلالی در فولاد برمی‌گردد؛ وقتی در یکی از تمرینات تیم با شعار «مهدکودک، مهدکودک» هواداران روبه‌رو شد و در پاسخ به سمت آنها رفت و فریاد زد: «شما که از دانشگاه آمدید، چرا روحیه تیم ما را با این شعارها تضعیف    می‌کنید؟!»
شاهکار در وقت‌های تلف شده
بازی فصل گذشته تراکتورسازی مقابل مس کرمان، اوج شاهکارهای اخلاقی جلالی بود! او بلافاصله پس از بالارفتن تابلوی اعلام 3 دقیقه وقت تلف شده برای بازی به زمین رفت و داور را زیر رگبار اعتراض‌های خود گرفت. جالب این‌که قاضی میدان هم به قصد تسویه‌حساب یا هر دلیل دیگری، 2دقیقه بیشتر از زمان مقرر شده، وقت اضافه گرفت و درهمین زمان، علی کریمی بازی را به تساوی کشاند! آقامعلم بعد از به تشنج کشاندن بازی و اخراج توسط داور، قصد خروج از زمین را نداشت. درنهایت علی کریمی او را مهار کرد و به بیرون زمین برد وگرنه معلوم نبود چه بلایی سر داور می‌آمد و جلالی چند جلسه محروم می‌شد.
نبخشیدن داور
در آخرین هفته‌های 1383-1382، پاس در نبردی که به دلیل هم‌خانواده بودن بسیار حساس شده بود، مقابل ابومسلم به تساوی یک‌بریک رسید و با این 2 امتیاز از دست رفته صدر را از دست داد. جلالی در پایان این بازی پاک خطاب به داور که یک پنالتی سرنوشت‌ساز را برای تیم او نگرفت، ادعا کرد اگر تیمش قهرمان نشود، داور بازی را تا روز قیامت نمی‌بخشد. او بسیار عصبانی درباره داور حرف زد؛ هر چند درنهایت تیمش دوباره صدر جدول را به دست گرفت و قهرمان شد تا آن داور، سال‌ها بعد با خیال راحت برای مرگ آماده شود.
اما...
درنهایت واکنش شخص فردوسی‌پور در گفت‌و‌گو با جلالی، بار دیگر بی‌طرف بودن پربیننده‌ترین برنامه ورزشی تلویزیون(آنچه شعار برنامه است) را تا حدود زیادی زیر سوال برد. به راستی اگر امیر قلعه‌نویی این کار را انجام می‌داد، عادل باز هم با لطایف‌الحیل با او صحبت می‌کرد؟ از سوی دیگر جلالی هم که پس از آن همه انتقاد به کی‌روش و داستان‌های‌ هزارویک شب به‌عنوان رئیس کانون مربیان، چهره جدیدتری از خود به نمایش گذاشته، باید بیش از پیش در جهت حفظ وجهه خوب گذشته تلاش کند.


تعداد بازدید :  86