شماره ۵۵۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
گفت‌وگو با رئیس فدراسیون قایقرانی:
می‌خواهم محسن شادی را برگردانم

شهروند| فدراسیون قایقرانی که بیش از 2‌سال با بحران مدیریت روبه‌رو بود و حتی چند ماهی طعم تلخ تعلیق را هم چشید، تابستان‌سال گذشته بالاخره رئیس خود را شناخت و همین اتفاق باعث شد تا این رشته در بازی‌های آسیایی 2014 در رده دوم رشته‌های پر مدال ایران قرار بگیرد. حالا هم کار فدراسیون قایقرانی برای کسب سهمیه المپیک 2016 آغاز شده و رئیس این فدراسیون نیز امیدوار است که از دوره قبلی سهمیه بیشتری به‌دست آید. گفت‌وگوی «شهروند» را با غلامرضا امینی درباره اوضاع این روزهای قایقرانی می‌خوانید:
‌ شنیده می‌شود دریاچه آزادی این روزها به شدت شلوغ است و ورزشکاران از این موضوع انتقاد دارند.
از شلوغ بودن دریاچه آزادی خوشحال هستم چون همین که فعالیت‌های فدراسیون در جریان است، برای هر کسی لذت‌بخش است. البته قبول دارم که سرمربیان تیم‌ها و ورزشکاران باید آرامش بیشتری داشته باشند اما به نظرم همین دریاچه آزادی به دلیل وسعتی که دارد و امکاناتی که در آن‌جا فراهم است، جوابگوی بیش از 100 ورزشکار هم هست.
‌ در استان‌های دیگر دریاچه‌ای نداریم که برخی از اردوها به آنجا منتقل شوند؟
بیشتر مناطقی که شرایط تمرین کردن برای قایقرانان را دارند، پشت سدها هستند اما متاسفانه مسئولان استانی همکاری نمی‌کنند. اخیرا مسئولان ارومیه‌ای به ما اجازه ندادند در شرایط خوبی که در این شهر برای تمرین فراهم شده بود، قایقرانان را به اردو بفرستیم و به‌شدت هم از آنها گلایه داریم. البته در شهرهای دیگر نظیر انزلی و مریوان نیز این شرایط وجود دارد که ما ورزشکاران را اعزام می‌کنیم.
‌ کسب سهمیه المپیک برای ایران در ‌سال‌جاری خوشایند خواهد بود؟
کسب سهمیه امسال برای قایقرانان ایران در مسابقات جهانی امکان پذیر است که البته کار بسیار سختی دارند چون کشورهای اروپایی وحشتناک روی این رشته سرمایه‌گذاری کرده‌اند. بیشتر تمرکز ما روی مسابقات قهرمانی آسیاست که می‌توانیم از آن طریق نیز کسب سهمیه کنیم. قایقرانی در المپیک لندن 4 سهمیه داشت که تمام تلاشمان بر این است تا این تعداد افزایش پیدا کند.
‌ ایران چه زمانی می‌تواند در سطح جهان به کسب مدال فکر کند؟
فکر کردن به مدال همیشه خوب است اما کار خیلی مشکل است. اروپایی‌ها حرف اول را در قایقرانی جهان می‌زنند و مثل آسیا نیست که ما بتوانیم در رقابت نزدیک با دیگر کشورها مدال بگیریم. البته رشته قایقرانی بسیار پرمدال است و به همین دلیل یک برنامه 20 ساله قبل از حضور من طراحی شده بود که ما نیز آن را ادامه می‌دهیم. نمی‌خواهم بگویم که تا 20‌سال آینده مدال جهانی و المپیک نمی‌گیریم، بلکه برای ‌سال 2020 قطعا به دنبال سکوهای المپیک خواهیم بود.
 و در پایان درباره خداحافظی شوکه‌کننده محسن شادی صحبت کنید؟
شاید این خبر برای علاقه‌مندان به این رشته شوکه‌کننده بود اما به دلیل این‌که بعد از بازی‌های آسیایی اینچئون شادی این آمادگی را به ما داده بود، ما شوکه نشدیم. خانواده محسن شادی علاقه‌ای نداشتند تا او در ورزش قهرمانی حضور داشته باشد و این قهرمان نیز به تصمیم خانواده‌اش احترام گذاشت. البته ما درصدد هستیم تا شادی را از تصمیمش بازگردانیم اما اگر نشد قطعا در بحث مربیگری از او استفاده خواهیم کرد.


تعداد بازدید :  221