شماره ۵۵۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
گزیده خوانی

 فروش قطعات بوئینگ به ایران با مجوز| مارتین بنتروت معاون بخش فروش شرکت هواپیمایی در منطقه خاورمیانه، روسیه و
 آسیای میانه در مصاحبه‌ای با روزنامه اماراتی بوئینگ گفته است: مجوز آمریکا به این شرکت برای فروش قطعات یدکی هواپیما به ایران تا پایان ماه جاری میلادی تمدید شده است. وی گفت: اگرچه فروش هواپیما به ایران شامل قوانین تحریم می‌شود اما مجوزی از سوی دولت آمریکا برای تأمین قطعات ایمنی پرواز برای ایران در اختیار داریم. این مجوز توسط اداره خزانه‌داری آمریکا در آوریل‌ سال ۲۰۱۴ میلادی در راستای انجام مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ به شرکت «بوئینگ» برای فروش قطعات یدکی به هواپیماهای غیرنظامی داده شده بود که بار دیگر تمدید شده و تا پایان ماه جاری میلادی معتبر است. «مارتین بنتروت» به این نکته اشاره کرد که فروش قطعات به ایران درآمد ناچیزی را برای شرکت بوئینگ دربر دارد.

 اوپک: احتکار، عامل افت ۶۰‌درصدی قیمت نفت| اوپک با بیان این‌که عرضه و تقاضا به‌طور کامل کاهش ۶۰‌درصدی قیمت نفت در فاصله زمانی ژوئن تا ژانویه را توجیه نمی‌کند، افزایش عرضه نفت از سوی کشورهای غیرعضو و احتکار نفت را دو عامل مهم در این زمینه برشمرد. براساس اعلام اوپک، عرضه و تقاضای نفت به‌طور کامل کاهش 60‌درصدی قیمت در فاصله زمانی ژوئن تا ژانویه را توجیه نمی‌کند بلکه احتکار نفت نیز در این کاهش نقش داشته است.

 ایران آماده صادرات نفت به روش کشتی به کشتی شد| پرویز بیات ئیس پژوهش و شناسایی منابع کالای شرکت پایانه‌های نفتی ایران با تشریح تاکتیک جدید ایران برای بارگیری و صادرات نفت در خلیج فارس، گفت: برای نخستین‌بار ایران آماده صادرات نفت به روش کشتی به کشتی در پایانه نفتی خارک شده است.

 پالایشگاه اراک همچنان قربانی می‌گیرد| پالایشگاه شازند اراک روز سه شنبه درحالی برای سومین بار در هفت روز اخیر دچار حادثه شد و ۵ نفر دیگر را روانه بیمارستان کرد که خبر می‌رسد ۳ مصدوم از ۸ مصدوم حوادث چند روز قبل درگذشته‌اند. در همین رابطه یک منبع آگاه به فارس گفت: این حادثه به علت تعمیر واحد ( RCDواحد تصفیه ته‌مانده برج تقطیر) صورت گرفت که در پی آن 5 نفر نفر از نیروهای پالایشگاه شازند شدیداً دچار مسمومیت با گاز شده و به بیمارستانی در اراک اعزام شدند.


تعداد بازدید :  219