شماره ۵۵۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
عدد خبر

61 سد کشور کمتر از 40‌درصد آب دارند

از مجموع 159 سد بزرگ کشور، 61 سد که 42‌درصد از ظرفیت کل مخازن سدهای کشور را به خود اختصاص داده‌اند، در زمان حاضر کمتر از 40‌درصد ظرفیت خود، آب دارند. براساس این گزارش، 12 سد کشور نیز 40 تا 50‌درصد پرشدگی دارند که از این سدها می‌توان به سدهای درودزن، زاینده‌رود، اکباتان، گاوشان و گلستان 3 اشاره کرد.

13.4 درصد نرخ تورم روستایی در فروردین ماه

مرکز آمار ایران، شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در فروردین‌ماه ‌سال ۱۳۹۴ براساس ‌سال پایه ۹۰ را اعلام کرد که طبق آن، نرخ تورم روستایی کشور به 13.4‌درصد رسید.شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه به رقم 241.7 رسید که نسبت به ماه قبل 1.5درصد افزایش نشان می‌دهد.

73 درصد کاهش شدید واردات خودرو در فروردین ماه

گمرک ایران اعلام کرد: در فروردین‌ماه ‌سال‌جاری
 ۶۴۸ دستگاه خودروی سواری به ارزش بیش از یک‌میلیون و ۸۰۳‌ هزار دلار وارد کشور شده  است. که نسبت به فروردین سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. به طوری که از لحاظ تعداد حدود ۷۳‌درصد کاهش
 نشان می‌دهد.

30 درصد صادرات غیرنفتی از محصولات کشاورزی است

اسکندر زند، معاون وزیر جهاد کشاورزی در جمع هیأت لهستانی برای مذاکرات همکاری‌ بخش کشاورزی دو کشور گفت: کشاورزی ایران با 15‌میلیون هکتار سطح زیر کشت حدود 12‌درصد تولید ناخالص ملی به خود اختصاص داده است. اسکندر زند افزود: حدود 20‌درصد اشتغال و 30‌درصد صادرات غیرنفتی نیز به بخش کشاورزی مربوط می‌شود.


تعداد بازدید :  210