شماره ۵۵۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
در گزارش یک سازمان حقوق بشری اسرائیلی اعلام شد
اذعان سربازان صهیونیستی به ارتکاب جنایات جنگی در غزه

یک گروه اسراییلی با انتشار گزارشی از اظهارات سربازان این رژیم درباره تاکتیک‌های جنگی مبنی بر «حملات اتفاقی» که به مرگ شمار زیادی از فلسطینی‌ها منجر شد، از جنایات جنگی صهیونیست‌ها در جریان حمله به غزه در‌سال گذشته پرده برداشت.
به گزارش الجزیره، این گروه اسراییلی با جمع‌آوری مجموعه‌ای از شهادت های سربازان اسراییلی حاضر در جنگ غزه در دادگاه مدعی شد که نظامیان این رژیم با حملات اتفاقی به مناطقی که درخصوص کاربری نظامی یا مسکونی آن بی‌اطلاع بودند و نادیده گرفتن اقدامات لازم برای حفظ جان غیرنظامیان موجب مرگ فلسطینی‌ها شده‌اند.
این گروه فعال حقوق‌بشر موسوم به «پایان سکوت» در گزارش روز  دوشنبه خود از جمع‌آوری اطلاعاتی از ده‌ها سرباز ناشناس اسراییلی خبر داد که از تخطی این رژیم از هنجار‌های نبرد نظامی حکایت دارد.
«یولی نواک»، سرپرست این گروه در این‌باره گفت «تصویر نگران‌کننده‌ای از سیاست حملات بی‌محابایی که به مرگ غیرنظامیان بی‌گناه منجر شده‌ نمایان شده ‌است».
این گــــزارش دربردارنــــــده شهادت سربازانی در دادگاه  است که در جریان درگیری‌های 50 روزه میان نیرو‌های اسراییل و حماس شرکت داشتند و برای اجتناب از شناسایی این افراد تنها به رتبه و شاخه نظامی آنها اشاره شده ‌است. بنابر اظهارات این گروه که از منتقدان فعالیت‌های نظامی هستند، این گزارش در نظر دارد تا واقعیت‌های تلخی را که سربازان اسراییلی رقم زده‌اند را به عموم مردم نشان‌ دهد.  در جریان جنگ اخیر در غزه بیش از 2‌هزار و 200 فلسطینی جان باختند که بسیاری از آنها را غیرنظامیان تشکیل می‌دادند. بنابر ادعای طرف اسراییلی 67 سرباز و 6 غیرنظامی این رژیم نیز در جریان این درگیری‌‌ها جان باختند.بنابراین تحقیقات، رژیم اسراییل با نادیده گرفتن تعهدات خود موجب تلفات سنگین غیرنظامیان در جریان این درگیری‌ها شده ‌است.


تعداد بازدید :  77