شماره ۵۵۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار جهان

تعلیق عضویت «ژان ماری لوپن» در حزب جبهه‌ ملی فرانسه
روز گذشته عضویت «ژان ماری لوپن»، در جبهه ملی فرانسه به حال تعلیق درآمد و قرار است 3 ماه دیگر اعضای این حزب راست افراطی درخصوص ریاست افتخاری او بر این حزب نیز تصمیم‌گیری کنند. برکناری ژان ماری لوپن، موسس و رهبر سابق حزب جبهه ملی فرانسه از سمت خود به دنبال اظهارات مناقشه برانگیز و افزایش تنش وی با دخترش، مارین لوپن که اکنون رهبری جبهه ملی را برعهده دارد اتفاق افتاد. ژان ماری لوپن که با جزیی خواندن موضوع اتاق‌های گاز در جنگ جهانی دوم با اعضای این حزب دچار اختلاف شد.

سفر جان کری به عربستان با محوریت امنیت خاورمیانه
وزیرخارجه آمریکا با هدف بحث و گفت‌وگو درخصوص امنیت منطقه‌ خاورمیانه امروز وارد ریاض می‌شود و پس از آن، جهت حضور در نشست شورای همکاری خلیج فارس به پاریس می‌رود. به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام این خبر عنوان کرد اولویت‌های مشترک منطقه‌ای، امنیت خاورمیانه و همکاری امنیتی محور دیدار کری با همتایان عرب‌اش در فرانسه خواهد بود.

موافقت شبه‌نظامیان آفریقای جنوبی با عدم استفاده از کودک‌سربازان
صندوق کودکان سازمان ملل متحد موسوم به یونیسف اعلام کرد که رهبران گروه‌های مسلح در جمهوری آفریقای مرکزی روز گذشته با آزادی هزاران کودک‌سرباز و پایان عضوگیری افراد نابالغ موافقت کردند. به گزارش ایرنا، یونیسف این توافق را گام مهمی رو به جلو در این کشور خواند. برآورد می‌شود که 6 تا 10‌هزار کودک در گروه‌های مسلح جمهوری آفریقای مرکزی به خدمت گرفته شده‌اند.

برخورداری مبارک و خانواده‌اش از مزایای ریاست‌جمهوری
حسنی مبارک و همسرش و اعضای خانواده‌اش طی حکمی جدید از تمامی
 مزایای‌ روسای‌جمهوری پیشین این کشور برخوردار خواهند شد. به گزارش ایسنا، یک منبع قضایی مصر که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد مجمع عمومی صدور حکم و قانون‌گذاری مصر با صدور حکمی، تمامی مزایای رؤسای جمهوری سابق مصر و خانواده‌هایشان را برای خانواده حسنی مبارک قایل شد.


تعداد بازدید :  229