شماره ۵۵۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی خط خبر

با موافقت مقام معظم رهبری صورت گرفت
عفو و تخفیف مجازات تعدادی  از محکومان
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به درخواست آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) با شرایط عفو و تخفیف مجازات جمعی از محکومان که محکومیت آنان تا تاریخ 12/2/94 قطعیت یافته و واجد شرایط عفو و تخفیف مجازات تشخیص داده شده‌اند، موافقت کردند.

محسن رفیق‌دوست: حق غنی‌سازی به رسمیت شناخته شده است
آخرین وزیر سپاه در مقایسه میان قطعنامه 598 که منجر به پایان جنگ 8 ساله میان ایران و عراق شد و توافق احتمالی هسته‌ای با 1+5 گفته است: توافق خیلی بهتر از قطعنامه است. یعنی پیروزمندانه‌تر از آن است. ما در قطعنامه ۵۹۸ برنده بودیم یعنی خواسته‌های ما را در آن قطعنامه آوردند اما در توافق هسته‌ای در پی سال‌های‌سال اصرار که شما حق غنی‌سازی ندارید، حق ما را به رسمیت   شناختند.
به گزارش مهر، محسن رفیق‌دوست در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانیم اینطور تحلیل کنیم که باید یک جام زهر دیگری نوشید؟ گفته است: خیر. زیرا اولا در مورد پایان جنگ هنوز یک عده خیال می‌کنند نباید جنگ تمام می‌شد. درصورتی که جنگ باید تمام می‌شد.
 زمانی هم که تمام شد ما همه خاک خود را از دشمن گرفته بودیم و از نظر نظامی هم در قدرتمندترین زمان بودیم ولی همه خواسته‌های ما تحقق پیدا نکرده بود، یعنی متجاوز شناخته نشده بود، غرامت جنگی را
نگرفته بودیم و ... اما امروز درست برعکس است.
دنیایی که با ما به اصطلاح خودش سر سلاح هسته‌ای جنگ لفظی راه انداخته بود اصرار داشت که در ایران اصلا غنی‌سازی نباید بشود. اما امروز ۶ قدرت بزرگ دنیا پذیرفته‌اند در حدی که ما سلاح اتمی نسازیم برنامه هسته‌ای داشته باشیم. این پیروزی کمی نیست.
اصلا این یک پیروزی بسیار بزرگی است که هنوز به خیلی از کشورها اصلا اجازه کوچک‌ترین مقوله غنی‌سازی را نمی‌دهند اما پذیرفتند ما در حد ۵‌درصد داشته باشیم. ما برنده شدیم. ما درواقع به مرگ گرفته بودیم که به تب راضی شوند که آنها راضی شدند.

افراد تنگ‌نظر تحمل شهید مطهری را در مقطع فعلی ندارند
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری سعه‌صدر و تحمل مخالف بود. ایشان در سخنرانی‌های خود بر حضور مارکسیست‌ها در دانشگاه‌ها تاکید داشتند البته نا اهلان و تنگ‌نظران نظرات شهید مطهری را تحمل نکردند و انقلاب را از وجود ایشان محروم کردند و متاسفانه در مقطع فعلی هم برخی افراد تنگ‌نظر تحمل چهره‌هایی مانند شهید مطهری را ندارند.
به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان کشور با بیان این مطلب افزود: متاسفانه روز به روز شاهد افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم و در این بین مدرسه و معلمان وظیفه سنگینی برعهده دارند چراکه می‌توانند هم فضایل فردی و هم فضایل اجتماعی را به دانش‌آموزان منتقل کند و انسان‌هایی را تربیت کند که با اخلاق و راستگو باشند.

اینکه می‌گویند فلان دستگاه مسئول اجرای اسلام نباشد قابل قبول نیست
رئیس دیوان عدالت اداری گفت:  این‌که گاهی گفته می‌شود فلان دستگاه یا بخش مسئول اجرای اسلام نیست، سخن پسندیده و قابل قبولی از سوی مسئولانی که خود وظیفه اجرای قوانین اسلام و احکام قرآن را دارند، نیست.
به گزارش انتخاب حجت‌الاسلام منتظری در جلسه هیأت عمومی دیوان با بیان این‌که انتظار ما این است که در نظام جمهوری اسلامی، همه دست‌اندرکاران و مسئولان در جهت حفظ آرمان‌های اسلام و انقلاب و به اجرا در آوردن احکام نورانی قرآن و اسلام تلاش کنند، اظهار کرد:  اجرای اسلام و احکام آن و تحقق آن در نظام جمهوری اسلامی حداقل خواسته از همگان به‌ویژه از مسئولان در نظام اسلامی است.
وی افزود:  مسئولان در جمهوری اسلامی ایران به جای این‌که به دستگاهی بگویند شما مسئول اجرای اسلام نیستید باید از زیرمجموعه‌های خود بخواهند که چرا قوانین اسلامی اجرا نمی‌شود. رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به این‌که در کشور ما، قانون اساسی تنفیذ شده از سوی ولی فقیه برای همگان حجت شرعی است و با وجود آن هیچ بهانه‌ای در پیشگاه خداوند نمی‌توانیم داشته باشیم، ادامه داد: در این قانون اساسی آمده است که در نظام اسلامی، اجرای احکام اسلام در قالب قوانین پیاده می‌شود.


تعداد بازدید :  210