شماره ۵۵۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
مناظره زیباکلام و الله‌کرم درباره همه چیز!

شهروند| صادق زیباکلام گویی از مناظره هیچگاه خسته نمی‌شود، این‌بار او با حسین الله کرم درباره موضوعات سیاسی روز به مباحثه پرداخته است. این مناظره در محل خبرگزاری خبرآنلاین انجام شده و در ابتدای آن حسین الله کرم سخنانش را با انتقاد از دولت یازدهم آغاز کرده و می‌گوید: «الان نيروهاي انقلابي در حاشيه هستند. صحبت کردن از پايداري فحش سياسي شده است. رابطه غرور و تعصب وضعيت قطبي را بيشتر کرده است. آقاي روحاني منتقدان را بيسواد و نادان و ... مي‌داند که بايد به جهنم بروند. من مي‌خواهم بدانم افرادي مانند آقاي دکتر عسگرخاني بي‌سواد و بي‌عقل هستند؟ سعيد زيباکلام با صادق درس خوانده چرا آن بيسواد است و اين باسواد؟»
صادق زیباکلام در پاسخ به این انتقادات الله کرم با بیان این‌که خودش دو نامه سرگشاده برای اعتراض به ادبیات رئیس‌جمهوری نوشته است می‌گوید: «حالا نباید این ادبیات را چماق کرد. آنچه مسلم است به کار بردن ادبیات مناسب و حاوی احترام خیلی کمرنگ است و فقط آقای روحانی از این ادبیات استفاده نکرده است. اگر آمار بگیریم، می‌بینیم آیت‌الله علم الهدی رکورد آقای روحانی را با اختلاف می‌شکند و آقای احمدی‌نژاد رکورد هر دو را می‌شکند. روحانی برنز، علمالهدی نقره و احمدی‌نژاد طلا می‌گیرد.»
الله کرم در ادامه مناظره به تحقیر یک جریان توسط جریان دیگر سیاسی اشاره کرده و ضمن شکایت از صادق زیباکلام می‌گوید:  «شما حرف‌های آقای زیباکلام را ببینید ایشان مرا با کلمه سردار اللهکرم خطاب می‌کند. او می‌خواهد طرف مقابلش را خشونت‌طلب نشان دهد. که مثلا یک نظامی چرا باید بیاید دانشگاه یا حرف سیاسی بزند. اتفاقا من در علم در یک درسی شاگردشان بودم. از نظر آکادمیک ایشان دکترای صلح گرفته. این‌که چطور این دکترا را گرفتند  فقط خودشان می‌دانند اما من هم دکترای مدیریت استراتژیک دارم و هم دکترای علوم سیاسی. البته از این حرفش ناراحت نیستم. من افتخار می‌کنم که سردار هستم.» زیباکلام اما در واکنش به الله‌کرم با بیان این‌که نمی‌دانم شما را حاج آقا صدا کنم، سردار یا دکتر، هرکدامش را بگویم، می‌گویی مسخره می‌کنم که الله‌کرم پاسخ می‌دهد: می‌دانم که پشت حرف‌های زیباکلام نکاتی خوابیده است که همه حاضرین گفتند
الله‌کرم درباره اصلاح‌طلبان گفته است: «جریان اصلاح‌طلب از دیوار سفارت بالا رفت. دکتر یک روزی با اصغرزاده مخالف است که چرا از دیوار بالا رفتی(من موافق آن کار هستم) یک روزی به اصغرزاده می‌گویند دوست عزیزم. بالاخره شما کجا ایستاده‌ای؟ افرادی چون دکتر، چماق پشت سرشان است و لبخند روی لب دارند. تا بخندی می‌زنند توی سرت.»
الله‌کرم در قسمت دیگری از سخنان خود گفته است: «می‌خواهم مثالی بزنم درباره دیگر حرف‌های آقای روحانی و مواضع ایشان درباره آقای مهندس موسوی. رئیس دولت رئیس شورای امنیت ملی است و می‌داند نظام با موسوی می‌خواهد مدارا کند تا دشمنان خارجی دور بر ندارند. او اما توپ را به زمین مردم می‌اندازد. این کار حقوقی نیست. نه ببخشید اتفاقا کاملا حقوقی است، من حرفم را عوض می‌کنم. این کارش کاملا حقوقی است. او می‌خواهد پرونده را به نتیجه برساند. برنده شدن در پرونده کار حقوقدان است. او این بحث مهم را می‌کشاند بین مردم. این دولت با هر سخنرانی تشنج ایجاد کرده است. ایشان می‌گوید پلیس به جای اجرای دین باید قانون را پیاده کند. چرا نمی‌گذارید قانون درباره فیلترینگ و برخورد با ماهواره‌ها انجام شود؟ حقوقدان فقط می‌خواهد برنده شود.
صادق زیباکلام در قسمت دیگری از مناظره درباره ارتباط اصلاح‌طلبان با دولت روحانی گفته است:  درکل اصلاح‌طلبان از عملکرد 20 ماهه روحاني راضي هستند و اين يک واقعيت گريزناپذير است. دولت آقاي روحاني چشم و تن و بدن و روح و جان همه اصلاح‌طلبان است. اگر روحاني موفق نشود، کساني که به دعوت اصلاح‌طلبان به روحاني راي دادند مي‌توانند به او بگويند چرا دوباره به حرف شما گوش کنيم. ما بايد با جان و دل از دولت روحاني
حمايت کنيم.

 


تعداد بازدید :  248