شماره ۵۵۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
فعال سیاسی اصلاح‌طلب:
به دنبال ارایه لیست ائتلافی با اصولگرایان نیستیم

یازده ماه تا  انتخابات مـجـلس شورای اسلامی باقی است اما
جناح های سیاسی کشور فعالیت‌های انتخاباتی خود را مدت‌هاست که آغاز کرده‌اند. وزارت کشور هم به‌عنوان برگزار‌کننده انتخابات، بارها درباره فراهم شدن زمینه فعالیت‌های انتخاباتی در کشور صحبت کرده است. با این حال برخی بر این باورند که زمینه‌های فعالیت به‌طور مساوی هنوز فراهم نشده است. محمد کیانوش راد، نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم شورای اسلامی اما براین باور است که در همین شرایط فعلی، جناح‌های مختلف کشور فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند و اصلاح‌طلبان هم از این قاعده مستثنی نیستند. مشروح این گفت و گو  در پی می‌آید.
فعالیت اصلاح‌طلبان در شهرستان‌ها چه طور پیش می‌رود؟
متاسفانه در برخی از استان‌ها فضا توسط برخی از نهادها برای فعالیت اصلاح‌طلبان همچنان مشکل است. اما در حدی که من اطلاع دارم و در جلسات حضور داشتم، شاهد انسجام، همدلی و هماهنگی مجموعه نیروهای اصلاح‌طلب و اعضای سابق ستادهای آقای روحانی بوده‌ام. الان در همه استان‌ها به صورت خودجوش فعالان با سابقه استان‌ها در کنار نیروهای جوان و پرتلاشی که همواره اصلی‌ترین حامیان و فعالان این جریان فکری بودند، درحال تکاپو هستند و در شهرهای مختلف تحت عناوین مجمع اصلاح‌طلبان فعال هستند. اما در برخی استان‌ها هم حتی گامی به پیش نهادند و مجموعه دوستانی که با گرایش‌های فکری مختلف هستند دور هم جمع شدند تا در کنار هم مشترکا فعالیت کنند. اما اصلاح‌طلبان اکنون مدام جلسات خود برای هماهنگی‌های بیشتر برگزار می‌کنند.
در نهایت خروجی این جلسات تا کنون چه
 بوده است؟
برای این‌که بگوییم خروجی چیست هنوز زود است. اما به نظر من مهم‌ترین نکته هماهنگی و شناسایی نیروهای فعال و تاثیرگذار است. الان دوستانی که به نحوی در تشکلاتی چون شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و یا تشکیلات آقای عارف و نزدیکان خاتمی هستند، تلاش‌های منسجمی دارند. یعنی در کنار هم فعالیت می‌کنند.
از فعالیت‌های گروهی از اصولگرایان در کنار اصلاح‌طلبان در شهرستان‌ها گفتید؟ آیا اصلاح‌طلبان به دنبال ارایه لیستی تحت عنوان اعتدالگرا    هستند؟
فکر می‌کنم افرادی از جناح اصولگرا که به منافع ملی و الزاماتی که برای رشد توسعه در کشور نیاز است، پایبندند در آینده می‌توانند به این حرکت بپیوندند. البته قاعدتا نه شدنی است و نه مطلوب است که ائتلافی از این نوع را شاهد باشیم. جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب کار خود را خواهند داشت اما بخش‌هایی هستند که در مسیر جریان اعتدال گام بردارند که در ماه‌های آینده بیشتر از آنها خواهیم شنید. اما تاکنون اتفاقی مبنی بر جلسه مشترک برای ارایه لیستی تحت عنوان اعتدالیون یا این‌که لیست مشترک اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نیفتاده است.


تعداد بازدید :  83