شماره ۵۵۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
نقش‌آفرینی‌های مدیر قلابی پروژه‌های نفتی
زنان جوان در شهرهای مختلف طعمه بازیگری‌های مرد سابقه‌دار بودند

شهروند| متهم سابقه‌دار تحت عنوان مدیر ارشد پروژه‌های نفتی، زنان جوان را فریب می‌داد و با کلاهبرداری‌های سریالی پول‌های میلیونی به جیب می‌زد.
اول اسفندماه زن جوانی  به دادسرای ناحیه یک تهران رفت و به طرح شکایت پرداخت. این زن ادعا می‌کرد: «چندی پیش در بلوار ارتش با مردی به‌نام «ونداد» آشنا شدم؛ او خود را یکی از مدیران ارشد پروژه‌های نفتی معرفی کرد و ادعا داشت که با توجه به ارتباطات خوبی که با برخی از مدیران شرکت‌های نفتی دارد، می‌تواند افراد را در مشاغل مدیریتی همراه با حقوق‌های چند‌میلیون تومانی مشغول به کار کند. زمانیکه موضوع درخواست استخدام خود را مطرح کردم، ادعا کرد که برای تسهیل در استخدام به‌عنوان یکی از مدیران شرکت‌های نفتی  به بهانه‌های مختلف مبالغی را به برخی افراد پرداخت کنم. به این شیوه مبلغ 157‌میلیون تومان از من پول دریافت کرد اما با وجود پرداخت این پول هیچ خبری از استخدام نشد و هر بار ونداد به بهانه‌های مختلف ناپدید می‌شد تا این‌که پس از مدتی که وی پاسخگوی تماس‌ها مکرر من نبود، به در خانه‌اش در بلوار ارتش رفتم و متوجه شدم که محل سکونت خود را تغییر داده است».
با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری از این زن جوان، کارآگاهان با بررسی پرونده شکایت‌های مشابه در مراجع قضایی و انتظامی موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان شدند که تمامی آنها توسط فردی به نام «ونداد» که خود را از مدیران ارشد شرکت‌های نفتی جنوب کشور معرفی کرده، مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند.
شیوه و شگرد متهم کافی بود تا کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که او باید یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کلاهبرداری باشد؛ به همین خاطر چهره مرد متهم  به تصویر کشیده شد. چهره‌نگاری این مرد نشان می‌داد که او یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کلاهبرداری است. او رضا 42 ساله بود که بارها پشت میله‌های زندان بودن را تجربه کرده بود.
بررسی سوابق متعدد «رضا» حکایت از آن داشت که وی از‌ سال 1379 تاکنون بیش از 15 بار به اتهام جرایم مختلف به‌ویژه کلاهبرداری، تحصیل مال نامشروع، سرقت، خیانت در امانت در شهرهای مختلف تهران، اهواز، بوشهر، شیراز و دشت آزادگان دستگیر و روانه زندان شده است.
با شناسایی دقیق هویت متهم و انجام اقدامات پلیسی، آخرین مخفیگاه «رضا» در منطقه نارمک
 میدان 16 شناسایی شد و این محل تحت مراقبت‌های پلیسی قرار گرفت که متهم در زمان مراجعه به مخفیگاهش، دستگیر و جهت انجام تحقیقات به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
متهم پس از مواجه حضوری با مالباختگان به کلاهبرداری از تمامی آنها تحت عنوان «مدیر ارشد شرکت‌های نفتی» و همچنین «طرح پیشنهاد ازدواج» به این افراد اعتراف کرد.

 


تعداد بازدید :  170