شماره ۵۵۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
دیالوگ روز

سعید نعمت‌الله، فیلمنامه‌نویس: در این سال‌ها که در تلویزیون کار کرده‌ام، به این نتیجه رسیده‌ام که مسئولان سازمان افرادی با ظرفیت بالا هستند، اما صداهایی که از اطراف به گوش آنها می‌رسد باعث خلل در کارها می‌شود. من در این مدت حدود 10 سریال با تلویزیون کار کردم. می‌دانم که صداوسیما منبع و مرجع سانسور نیست و فشارهای وارده از اطراف آنها را آزار می‌دهد.
بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی: هنرهای سنتی یکی از مهم‌ترین منابع درآمدزایی و ارزآوری برخی از کشورهاست. هند بیش از چهار‌میلیارد دلار از صنایع دستی و هنرهای سنتی ارزآوری دارد. یک‌میلیارد آن فقط از نساجی سنتی تامین می‌شود. اما ما که روزگاری نساجی‌مان به دنیا صادر می‌شد، صادرات‌مان تقریبا صفر است.
فرهاد مهندس‌پور، نمایشنامه‌نویس: اصغر فرهادی در فیلم «درباره الی» ما را به بهترین شکل به خودمان نشان داد، درحالی‌که ما با یک نوع کتمان اجتماعی روبه‌رو هستیم. خیلی کنجکاو بودم، ببینم بعد از چند‌سال مهران مدیری می‌خواهد چه تصویری ارایه بدهد اما درخواست پزشکان برای نشان ندادنشان همان چیزی است که ما باید روی آن بایستیم چون پرستارها‌، استادان دانشگاه‌ها‌ و...هم می‌گویند نباید آنها را نشان دهیم و این یک نوع کتمان و امتناع اجتماعی است.

 


تعداد بازدید :  209