شماره ۵۵۷ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت
صفحه را ببند
نرخ پایین بیکاری و تورم

صندوق بین‌المللی پول، کشورهای لوکزامبورگ، ماداگاسکار، آمریکا، لیبی و مغولستان را برترین اقتصادهای جهان به ترتیب از نظر درآمد سرانه، میزان بدهی دولتی، حجم اقتصاد، رشد اقتصادی و سهم سرمایه‌گذاری در تولید ناخالص داخلی معرفی کرد.
به‌گزارش سي‌ان‌ان، در این فهرست لوکزامبورگ به دلیل دارا بودن بیشترین درآمد سرانه در بین 5 اقتصاد برتر جهان قرار گرفته است. این کشور کوچک اروپایی دست‌کم از یک جهت مقتدر است. این کشور بیشترین درآمد سرانه جهان را در اختیار دارد. لوکزامبورگ با تولید ناخالص داخلی 55.9‌میلیارد دلار اقتصاد نسبتا کوچکی به‌شمار می‌رود، اما با توجه به جمعیت اندک این کشور درآمد سرانه به ازای هر نفر 106 هزار و 958 دلار است. تنها رقیب این کشور از نظر درآمد سرانه به ازای هر نفر، قطر است.
لوکزامبورگ همچنین از رتبه اعتباری AAA، نرخ پایین بیکاری و تورم برخوردار است.
بخش عمده اقتصادی این کشور را بخش‌های مالی و صنعتی تشکیل می‌دهند و شهروندان این کشور از یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان برخوردارند. اما این کشور نقطه‌ضعف‌های اندکی هم دارد. حدود 60‌درصد از نیروی کاری این کشور را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند و قوانین مالیاتی آسانگیرانه این کشور به‌شدت مورد انتقاد جامعه بین‌المللی قرار گرفته است.


تعداد بازدید :  299