شماره ۵۵۶ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
یوونتوس- رئال مادرید، 15: 23 امشب درتورین
بانوی شایسته در مدارکهکشان جذاب

شهروند| گاهی تاریخ و گذشته، بیش از حال و واقعیات موجود، ترس را به دل‌ها می‌اندازند. وقتی «امیلیو بوتراگوئنو» و «پاول ندود» پس از هم‌قرعه شدن تیم‌های سابقشان مقابل هم ایستادند، خیلی از هواداران خوش‌بین رئال‌مادرید (تیم ملقب به کهکشانی‌ها) از فینالیست‌شدن و خوش‌شانس بودن در قرعه‌کشی حرف زدند. این «حالی رویاپردازانه» بود اما سرخوشی اولیه به محض دقت بیشتر در نام رقیب از بین رفت؛ یوونتوس یا همان بانوی پیر فوتبال ایتالیا. همان تیمی که رئال قهرمان اروپا را در نیمه‌نهایی فصل 2003-2002 به زانو درآورد و بهتر از همه تیم‌های غیراسپانیایی، راه بردن کهکشانی را می‌داند. دقیقا همین‌جاست که تاریخ، واقعیت‌های موجود را تا حدودی نقض می‌کند. بازی خانگی امشب یوونتوس مقابل رئال‌مادرید در اولین بازی دور رفت نیمه‌نهایی فصل جاری لیگ‌قهرمانان اروپا حکایت خاص خود
 را دارد.
شرایط  فعلی
یوونتوس با گل ویدال در زمین سامپدوریا در فاصله 3 هقته مانده به پایان فصل برای چهارمین بار متوالی قهرمان لیگ ایتالیا شد اما رئال‌مادرید باید مانند بازی دشوار این هفته لالیگا، 3 رقیب داخلی دیگر را هم ببرد و چشم انتظار یک توقف بارسا باشد تا بلکه بار دیگر بر قله لیگ بایستد. 2 رقیب با مصدومان دانه درشتی به هم رسیده‌اند. رئال‌مادرید، بنزما و مودریچ را دراختیار ندارد و پوگبای مصدوم هم قادر به همراهی یوونتوس نیست اما بی‌گمان بزرگترین تردید درباره ویدال است. ستاره یووه در بدترین فرصت ممکن، دچار کسالت شده و از ناتوانی‌اش در رسیدن به این بازی بزرگ ورزشگاه یوونتوس آرنا گفته می‌شود.
رویارویی‌های قبلی
 یووه و رئال تا به حال 16 بار در رقابت‌های اروپایی به مصاف هم رفته‌اند که به تفکیک بازی‌های خانگی، بانوی پیر فوتبال ایتالیا صاحب 5 برد، یک تساوی و یک باخت شده و رئال‌مادرید در برنابئو، 5 برد و 2 باخت داشته است. خاطره‌انگیزترین بازی‌های 2 تیم، فینال فصل 1998-1997 لیگ قهرمانان در آمستردام با برتری یک بر صفر رئال (با گل میاتوویچ یوگسلاو که همسرش شب قبل از بازی، او را با پسر معلولشان تنها گذاشت)، برتری 3 بر یک یووه در بازی برگشت نیمه نهایی فصل 2003-2002، صعود ایتالیایی‌ها در پایان بازی برگشت یک‌هشتم‌نهایی فصل 2005-2004 و گل‌های دل‌پیرو و پادووانه در بازی برگشت یک‌چهارم‌نهایی فصل 1996-1995 لیگ ‌قهرمانان است.
حمله عالی، دفاع ضعیف
یوونتوس از خط حمله قدرتمندی سود می‌برد. روند سریع انتقال توپ از فاز دفاعی به تهاجمی به‌حدی برای رقبا گیج‌کننده بوده که آنها خیلی مواقع مقابل سرعت بازیکنان قهرمان ایتالیا کم آورده‌اند. شاهد این مدعا، زدن 64 گل از سوی بازیکنان تیم و ساختن بهترین خط حمله فصل جاری لیگ ایتالیا است. از طرفی مدافعان تیم میزبان هم سرحال هستند و در فاصله 4 هفته مانده به پایان فصل، فقط 19گل خورده‌اند. در سوی مقابل پرافتخارترین تیم اروپا هرچند گاهی در خط دفاعی و به‌خصوص در مرکز آن دچار تزلزل می‌شود اما با داشتن قوی‌ترین خط حمله اسپانیا (البته به طورمشترک با بارسا) قادر به باز کردن هرخط دفاعی با هر میزان قدرتی است. قسمت اول جنگ غول‌ها  قطعا پایانی « باز» خواهد داشت. تا سرنوشت در بازی برگشت در برنابئو، کدام یک از 2 غول را خوشبخت کند.

 


تعداد بازدید :  227