شماره ۵۵۶ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا خبر داد:
آغاز ارسال پیامک به متقاضیان جریمه مشمولان غایب از امروز
مشمولانی که با درخواست شان موافقت شده ، یک هفته پس از دریافت پیامک فرصت دارند با مراجعه به دفاتر پلیس +10 میزان جریمه را دریافت کنند

شهروند| «ارسال پیامک به متقاضیان پرداخت جریمه مشمولان غایب از امروز (سه‌شنبه) آغاز می‌شود. مشمولان غایبی که با درخواست آنها موافقت شده است، یک هفته پس از دریافت پیامک فرصت دارند با مراجعه به دفاتر پلیس+ 10  نسبت به تعیین‌تکلیف خود اقدام کنند.» سردار ابراهیم کریمی جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، با اعلام این خبر، اقدامات بعدی مشمولانی که خواستار پرداخت جریمه غیبت سربازی و تعیین تکلیف آن هستند را تشریح کرد. او با اشاره به این‌که 288‌هزار نفر برای بهره‌مندی از جریمه ریالی ثبت‌نام کردند، اعلام کرد:  از صبح امروز، پانزدهم اردیبهشت‌ماه پروسه ارسال پیامک به متقاضیان آغاز شده و در تلاش هستیم تا در یکی  دو ماه آینده این مراحل را به پایان برسانیم. او درباره مشمولانی که درخواستشان پذیرفته شده است، گفت:  این دسته از مشمولان تا یک هفته پس از دریافت پیامک فرصت دارند تا با مراجعه به دفاتر پلیس +10 میزان جریمه پرداختی و اطلاعات خود را دریافت کنند. پس از آن نیز ظرف 10 روز باید به شعب عامل بانک سراسر کشور مراجعه و نسبت به واریز وجه اقدام کنند. پس از انجام این کار با اصل فیش واریزی به همراه یک تعهدنامه محضری که از یکی از مراکز اسناد رسمی دریافت می‌کنند به همراه تاییدیه‌ اطلاعات مجددا به پلیس +10 مراجعه می‌کنند و پروسه صدور کارت آنها آغاز می‌شود.  جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به این‌که هزینه پرداختی به مراکز پلیس +10، 20‌هزار تومان است، عنوان کرد:  افراد پس از تکمیل تمام پروسه کاری کمتر از 10 روز کارت خود را دریافت خواهند کرد. او یادآور شد که در غیراینصورت به منزله انصراف محسوب شده و با آنان همانند سایر دیگر مشمولان غایب و فراری برخورد خواهد شد.  کریمی با تأکید بر این‌که پیامک‌ها از طریق سامانه 1100 به متقاضیان ارسال می‌شود، ادامه داد: در این پیامک‌ها، نحوه پذیرش درخواست متقاضیان اطلاع داده می‌شود. به‌طور مثال به متقاضی گفته می‌شود که آیا درخواستش در بررسی‌ها مورد قبول واقع شده است یا خیر؟ چنانچه درخواست متقاضی مورد قبول واقع نشود، متقاضی می‌تواند با مراجعه به پلیس+10 چرایی عدم پذیرفته شدن درخواستش را بررسی کند.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در ادامه با اشاره به اینکه، مشمولان غایب باید سریع‌تر تکلیف خود را مشخص کنند، گفت:  پرداخت جریمه مشمولان غایب به هیچ عنوان قسطی انجام نمی‌شود و کاملا نقدی است.
او با اشاره به این‌که اگر مدرک تحصیلی فردی در این زمینه مشکل داشت این اجازه را به ما می‌دهد تا جلوی صدور کارت معافیت فرد گرفته شود، گفت:  ملاک تعهدنامه محضری همین موضوع است که برای راستی‌آزمایی و درج بانک اطلاعاتی زیرا مبنای محاسبه مدرک تحصیلی است.
ثبت‌نام دوم، نیمه اول‌سال 94 انجام می‌شود
کریمی در پاسخ به این پرسش که آیا همچنان امکان ثبت‌نام برای افراد وجود دارد، گفت:  هنگامی که کار را جلو ببریم و انجام دهیم یک نوبت دیگر برای ثبت‌نام اعلام می‌کنیم؛ در نیمه اول ‌سال 94 ثبت‌نام دوم انجام می‌شود.
او با بیان این‌که تاکنون پرونده بیش از 5‌هزار نفر رسیدگی شده است، خاطرنشان کرد: افرادی که تاییدیه آخر خود را انجام می‌دهند و مبلغ موردنظر را واریز می‌کنند و در مراکز پلیس +10 تأیید پایانی ثبت می‌شود می‌توانند برای دریافت پاسپورت و دیگر کارهای خود اقدام کنند.جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره این‌که در صورت قطع شدن تلفن همراه یا مسدود شدن آن به هر دلیل چطور می‌توان از ارسال پیامک باخبر شد، گفت: این موضوع را نیز مدنظر قرار خواهیم داد و طی چند روز آینده در سایت سازمان سامانه‌ای در نظر خواهیم گرفت تا مشمولان با مراجعه به آن بتوانند از طریق اینترنتی از طریق پیامک به خود باخبر شوند.


تعداد بازدید :  194