شماره ۵۵۶ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار ‌دیپلماسی

با اشاره به مذاکرات هسته‌ای
ظریف: مصمم به پایان بحران ساختگی هستیم
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: نگارش متن توافق هسته‌ای پیش می‌رود اما کار دشواری داریم. به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در پیامی در صفحه تويیتر خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که هم‌اکنون در نیویورک در جریان است، گفت: نگارش متن توافق هسته‌ای پیش می‌رود اما کار دشوار و پرانتزهای زیادی باقی مانده است. ظریف در ادامه پیام خود نوشت: ما مصمم هستیم که این بحران ساختگی را پایان دهیم و افق‌های جدیدی را بازکنیم.

رویترز از دیدار مقامات شرکت «مرسک» با مسئولان ایرانی خبر داد
خبرگزاری رویترز روز گذشته از دیدار مقامات شرکت خطوط کشتیرانی «مرسک» با مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی ایران خبر داد. رویترز بدون اشاره به محل انجام این دیدار، از مبدا کپنهاگ گزارش داد که ملاقات مقامات شرکت «مرسک» با مسئولان ایرانی که برای آزادی کشتی توقیف شده انجام شد، بی‌نتیجه پایان یافت.
براساس این گزارش، «مرسک» با صدور بیانیه‌ای مدعی شد: ما هنوز مدرک مستند و مکتوبی شامل حکم دادگاه یا حکم توقیف یا شبیه آن دریافت نکرده‌ایم که نشان دهد توقیف کشتی «مرسک تیگریس» قانونی یا به علت محموله بار آن بوده است. یک فروند کشتی کانتینربر متعلق به خطوط کشتیرانی «مرسک» ششم اردیبهشت‌ماه جاری در آب‌های سرزمینی ایران براساس حکم صادره از سوی دادگاه تهران با خدمه مربوطه متوقف شد. «محمد سعیدنژاد» مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفته است که شکایت حقوقی یک شرکت خصوصی ایرانی منجر به توقیف کشتی متعلق به شرکت مرسک توسط گارد ساحلی در آب‌های ایران شده است. به نوشته رویترز، این شرکت کشتیرانی تأکید دارد که مالک کشتی نیست و با مناقشه ارتباطی ندارد و به همین دلیل اصرار دارد خدمه و کشتی به سرعت آزاد شوند.


تعداد بازدید :  230