شماره ۵۵۶ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی خط خبر

«احمدی نژاد» ردیف بودجه و ساختمان دولتی ندارد
یک مقام آگاه در نهاد ریاست‌جمهوری گفت: روسای‌جمهوری سابق ردیف بودجه دولتی ندارند و هزینه‌های آنان نیز از سوی این نهاد تأمین نمی‌شود. به گزارش ایرنا، این مقام آگاه در واکنش به ادعاهای معاون پارلمانی دولت دهم گفت: این اظهارات صحت ندارد و هیچ‌یک از روسای‌جمهوری گذشته، ازجمله رئیس‌جمهوری سابق ردیف بودجه دولتی ندارند و هزینه‌های فعالیت آنان از طریق دولت تأمین نمی‌شود. وی همچنین درخصوص ساختمان موسوم به ولنجک نیز گفت: این ساختمان نیز دولتی نیست و از طریق یکی از نهادهای عمومی در اختیار رئیس‌جمهوری سابق قرار گرفته است.

پورمحمدی اظهارنظر درباره پول‌های کثیف را تکذیب کرد
وزیر دادگستری هرگونه اظهارنظر خود درباره هزینه پول‌های کثیف در انتخابات را تکذیب کرد و گفت: هرگز چنین ادعایی نداشته و ندارم.
به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی در حاشیه‌ پنجمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی - هنری و حقوق مرتبط  درباره اظهارات خود پیرامون موضوع پول‌ کثیف گفت: ما داریم به هزینه‌های انتخاباتی نظم می‌دهیم، آن بحث تمام شده و من هم از ابتدا گفتم که این موضوع یک بحث مهم و تاثیرگذار است که نباید به ماجراجویی سیاسی و رسانه‌ای تبدیل شود.
وی در واکنش به این صحبت که شما تنها وزیر کابینه بودید که دراین‌باره صحبت کردید، گفت: من گفتم در انتخابات نیازمند دقت و مراقبت هستیم که حتی پول‌های تمیز هم پیش از ورود به صحنه انتخابات بررسی و آنالیز شود چه برسد به پول‌هایی که معلوم نیست از چه مجرایی آمده است.
خبرنگاری پرسید پس شما نگفتید پول کثیف در انتخابات وجود دارد که پورمحمدی پاسخ داد من هرگز چنین ادعایی نداشته‌ام و نمی‌کنم که پول کثیف در انتخابات هزینه شده است.
او همچنین درباره بازگشت خاوری به ایران و محاکمه وی گفت: به بازگشت خاوری خوشبین نیستم.

عارف: برای حوادث ‌سال 88 دادگاه صالحه تشکیل شود
رئیس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به سوالی در مورد حوادث بعد از ‌سال ۸۸ و مواضع غیرشفاف برخی شخصیت‌ها، گفت: در مورد حوادث سال 88 باید دادگاه صالحه تشکیل شود.
به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در پاسخ  سوالی در مورد لزوم موضع‌گیری وقایع پس از ‌سال ۸۸ تصریح کرد: معتقدم برای این وقایع باید دادگاه صالحه تشکیل شود و در دادگاه صالحه هر فرد یا گروهی که خطا کرده باید مشخص شود. در همین راستا باید افزود که ما نمی‌توانیم در مورد فتنه سخن بگوییم بدون آن‌که ریشه‌های آن را به خوبی بررسی کنیم. جای امیدواری دارد با بررسی وقایع پیش از انتخابات‌ سال ۸۸ خاطیان مشخص شوند که البته در مورد مجازات آنها معتقدم با رافت اسلامی باید با خاطیان برخورد شود.

مخالفت با سخنرانی علی مطهری در دانشگاه مشهد
شهروند| سخنرانی علی مطهری در یکی از دانشگاه‌های کشور بار دیگر با مخالفت برخی از گروه‌های سیاسی مواجه شده است، در نخستین واکنش‌ها انجمن اسلامی دانشگاه پیام‌نور مشهد خطاب به وزیر کشور از رحمانی‌فضلی خواستند «برای حفظ آرامش و همدلی و همزبانی که در شهر ما حاکم است» دستور لغو سخنرانی وی را صادر کند. علیرضا رشیدیان استاندار خراسان‌رضوی اما در گفت وگو با ایسنا گفته است:دعوت از ایشان طبق روال قانونی و توسط هیأت مربوطه در دانشگاه انجام شده و طبق قانون این مراسم برگزار خواهد شد، او همچنین تأکید کرده: در شورای تأمین استان هم بحث خاصی در این مورد مطرح نشده است. علی مطهری نماینده مردم تهران نیز در واکنش به این موضوع به خبرگزاری ایرنا گفته است: تهدید گروه‌های مخالف و تندرو در دانشگاه‌ها فقط حرف است و در عمل چنین چیزی نخواهد شد.

سرلشکر جعفری: هر قشری از جامعه باید بداند تکلیفش در قبال انقلاب اسلامی چیست
فرمانده کل سپاه ایستادگی مردم یمن در برابر نظام سلطه با الگوپذیری از انقلاب اسلامی را دستاورد نوین انقلاب توصیف و تصریح کرد: تلاش دشمنان منطقه و فرامنطقه‌ای برای خاموش و یا منحرف کردن این حرکت ناکام است.به گزارش ایسنا، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران که در همایش سالروز عقیدتی سیاسی در سپاه سخن می‌گفت، فلسفه وجودی سپاه را «کمک به حفظ و پیشرفت انقلاب‌اسلامی در ابعاد و عرصه‌های مختلف» عنوان کرد. وی افزود: انقلاب‌اسلامی با شتاب و سرعت خوبی درحال پیشرفت است اما آنچه انتظار می‌رود این است که در شتاب بخشیدن به این روند پیشرفت ما نیز تلاش و همت بیشتری داشته باشیم. جعفری تصریح کرد: سپاه باید همواره انقلاب‌اسلامی را رصد کرده، آسیب‌ها و نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کند که این فلسفه وجودی نهاد انقلابی و مردمی سپاه است.

 


تعداد بازدید :  248