شماره ۵۵۶ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
خبر

ضرغامی: پرهیز از کینه‌توزی و تخریب حریف در گفته‌های شهیدمطهری موج می‌زند
سیدعزت‌الله ضرغامی گفت: دلسوزی و پرهیز از کینه‌توزی و تخریب حریف، در گفته‌ها و نوشته‌های شهیدمطهری موج می‌زند و این ویژگی از شروط اصلی نقد سازنده و اثرگذار است. کارآمدی و اثربخشی در تمام آثار شهیدمطهری به چشم می‌خورد و مانند 2بال، آثار فکری او را برمی‌کشد.
سی‌وششمین سالگرد شهادت استاد شهیدمرتضی مطهری صبح روز گذشته با حضور خانواده و همسر مکرمه ایشان در دانشگاه الهیات دانشگاه تهران برگزار شد. در این مراسم سیدعزت‌الله ضرغامی، عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با تشریح جامعیت شخصیت شهیدمطهری گفت: شهید مطهری در یادداشت‌های خود می‌گوید «بلوغ اجتماعی یک ملت، آن است که افراد آن ملت حالات روحی یکدیگر را بخوانند و درک کنند و بشناسند و بفهمند که دیگری که فلان حرکت را کرد، در چه حالی و در چه وضعی قرار گرفته و خودش را به جای او بگذارد.» این نگاه شهیدمطهری گمشده‌ امروز جامعه ماست. بسیاری از تریبون‌های بی‌مسئولیت در کمین هستند تا بدون توجه به بستر و جایگاه و مخاطب خاص یک اظهارنظر یا سخنرانی صرفا با تمسک به یک جمله خاص یا تحریف آن؛ باب گفت‌وگو و آزاداندیشی را ببندند.
رئیس سابق سازمان صداوسیما با تجلیل از مقام بالای همسر مکرمه شهیدمطهری ادامه داد: این بانوی بافضیلت نقش مهمی در توفیقات آن شهید بزرگوار داشته و حق بزرگی به گردن ملت ایران دارد.

باهنر در نشست خبری: پول گرفتن نمایندگان از رحیمی اشکالی ندارد باید مشخص شود او از کجا پول آورده
نشست خبری محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری روز گذشته در محل دفتر جامعه اسلامی مهندسین با موضوع بررسی مسائل جاری کشور برگزار شد.
به گزارش فارس، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی درباره این‌که آیا شما مانع از افشای اسامی کسانی که از رحیمی پول گرفته بودند شدید، توضیح داد:  من مانع افشای اسامی نیستم ولی معتقدم این افشا مسأله جدیدی را به وجود نمی‌آورد. نماینده‌ها نیاز به هزینه تبلیغات دارند و کسانی که بتوانند از پول شخصی، تبلیغات انجام بدهند محدود هستند و بالاخره کسانی که انتخاب می‌شوند یا انتخاب نمی‌شوند هزینه می‌کنند و به‌هرحال باید تأمین هزینه شود.
باهنر افزود: رحیمی به تعدادی نماینده پول داده با نرخ همان موقع آن 5‌میلیون تومان بخش کمی از هزینه نماینده می‌توانسته باشد و این‌که 5‌میلیون تومان کمک گرفتند اشکالی ندارد ولی این‌که آقای رحیمی پول‌ها را از کجا آورده باید مشخص شود ولی به نماینده‌هایی که پول گرفتند اتهامی وارد نیست.
نایب رئیس مجلس با تأکید بر این‌که نمایندگان باید دقت کنند تا پول کثیف نگیرند، خاطرنشان کرد:  170 نماینده در کنار‌هزار نفر نامزد دیگر مبلغی گرفته‌اند و اشکالی وارد نیست اما این بحث‌هایی که مطرح می‌شود جریانی است و نباید از این بداخلاقی‌ها انجام بدهیم.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان این‌که طیف لاریجانی بالاخره در مجلس فراکسیون دارند، گفت:  این بحث انجام شد که می‌خواهند حزب راه بیندازند ولی من موسس آن حزب نیستم و آقای لاریجانی هم گفت که من عضو آن حزب نیستم اما فراکسیون حتما در انتخابات آینده می‌تواند نقش خوبی ایفا کند.
وی همچنین با اشاره به رسیدگی مجمع تشخیص مصلحت نظام به طرح استانی شدن انتخابات اظهار داشت:  مجمع تشخیص با طرح استانی شدن صرف انتخابات موافق نیست ولی با استانی - شهرستانی شدن موافق بودند.
وی اضافه کرد:  مجمع تشخیص درحال حاضر حق اظهارنظر دارد اما هم‌اکنون این طرح در مجلس است و ارتباطی به مجمع تشخیص ندارد، اگر در شورای نگهبان این طرح رد بشود و مجلس  روی آن اصرار کند آن وقت طرح به مجمع تشخیص می‌رود.
باهنر در عین‌حال افزود: طرح ما نیز استانی- شهرستانی شدن انتخابات است و به این ترتیب است که حوزه‌های انتخاباتی مانند حوزه‌های فعلی باقی می‌ماند.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به مزیت‌های طرح استانی شدن انتخابات تصریح کرد:  کسانی که طرح‌کننده بودند دو هدف عمده دارند. معتقدم انتخابات باید به سمت حزبی و تشکیلاتی شدن برود، در برخی دوره‌ها بعضی حوزه‌ها در 9 دوره مجلس 9 نماینده مختلف داشته‌اند و ما به‌عنوان کسی که مدت زیادی در مجلس بوده‌ایم معتقدیم هر کسی که دوره‌های نمایندگی‌اش بیشتر باشد مؤثرتر است.
باهنر درباره کاندیداتوری سعید جلیلی در انتخابات مجلس آینده و حمایت آیت‌الله مصباح یزدی از وی گفت:  آقای جلیلی به‌عنوان شخص حقیقی در لیست کاندیداها قابل بررسی است و به درد مجلس هم می‌خورند ولی این‌که کجای لیست باشند مشخص نیست، اگر در قالب حزب فعالیت کنند قابل مذاکره است و ما خیلی جاها می‌توانیم با ایشان تفاهم کنیم.

 


تعداد بازدید :  255