شماره ۵۵۶ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
سند ورزی در روز اسناد ملی

شهرام شهيدي طنزنویس

[email protected]

هفدهم اردیبهشت روز اسناد ملی است. به همین منظور از خبرنگار واحد گمشده‌ها خواستیم دور شهر چرخی بزند و نظر دیگران را در این خصوص جویا شود ببیند مردم و مسئولان چقدر به اهمیت داشتن سند واقف هستند:
پارک ملت - صنم – خانه‌دار: راستش سند خیلی چیز مهمی است. همین چند روز پیش یکی از دوستان خیلی خیلی صمیمی‌ام بهم گفت حواست به این شوهرت باشه. من همون شبونه می‌خواستم پوستش را غلفتی بکنم اما فریبا – اون یکی دوستم – کمی آرومم کرد و گفت باید سند و مدرک داشته باشی. راستم میگه. شاید دوستای دیگه‌ام به زندگی ما حسودی می‌کنن. سازمان اسناد به من بابت این موضوع سندی میده؟
اسفندیار – خیابان بهار: همون‌طور که برخی بزرگان فرمودند سند و مدرک کاغذ پاره‌ای بیش نیست و به پشیزی نمی‌ارزه. من اگر جای مسئولان بودم روز اسناد ملی را از تقویم یکهو و به‌طور کامل حذف می‌کردم و جای آن یک روز را روز ملی ریختن آب بر مواضع سوزان اعلام می‌کردم. خیلی هم برنامه مفرحی می‌شد. ملت ما به شادی نیاز دارد برای همین ما با بهار برمی‌گردیم.
مازیار - خیابان جردن: به علت دوپس دوپس ناشی از دستگاه پخش نامیزان، خودروی بنده زاده توقیف شده. این حالا هیچی. خود بنده زاده هم هدایت شده به بازداشتگاه. الان از من سند می‌خواهند برای ضمانت. من سند همه زندگی‌ام را زده‌ام به نام بقیه که یارانه‌مان قطع نشود. حالا سندم کجا بود برای آزادی این ورپریده ضمانت بگذارم؟ این بود تدبیر و امید؟
فرحزاد – پرفسور زینال پشم آوران – مدیرعامل بزرگترین شرکت گوسفند زنده در سراسر خاور وسط: بنده می‌خواستم پرسپولیس را بخرم اما از من سند در مورد تحصیلات و سپرده بانکی و این جور چیزا خواستن. من کلی گوسفند زنده خرید و فروش می‌کنم. مملکت رو پشم گوسفندای من می‌چرخه. از دانشگاه پیام‌نور پاریس دکترای سیرابی دارم. اون وقت برای خرید پرسپولیس سند باید رو کنم؟ بنده اگر پرسپولیس را مال خودم می‌کردم از پیشکسوتانش مثل ناصر حجازی و نویدکیا دعوت می‌کردم تیم را بچرخونن. فرگوسن را هم می‌آوردم برای آنالیزوری. اما همه‌اش سند سند می‌کنن.
یعقوب – خیابان پشت شهرداری: روز ملی اسناد یا روز اسناد ملی خیلی روز مهمیه. اما همین‌قدر که این روز مهمه نشون میده چقدر سند اهمیت داره و همه مطلع هستن که مملکت ما در فقر سند به سر می‌بره. لذا از دوستان و علاقه‌مندان دعوت می‌کنیم جهت هرگونه سندسازی با تخفیف ویژه و ایزو 2014 و با جدیدترین متدها به بنگاه سند درمانی ما مراجعه کنند. ما جوری در کار خودمان اوستاییم که گاهی برای یک خانه سه سند درست کرده‌ایم. انواع سندسازی جهت پاپوش‌های سیاسی نیز با تعرفه بازار خلیج فارس پذیرفته می‌شود.
مازیار - فعال مطبوعاتی از توپخانه: بنده یک بار بدون سند حرف زدم از من شکایت شد و افتادم زندان و تقاصش را پس دادم. یک بار هم با سند حرف زدم برایم شر شد که این سند از کجا دست تو رسیده. به نظر من داشتن سند و بی‌سندی موضوع مهمی نیست. شانس مهمه. کاپلو میگه من در فوتبال به شانس اعتقاد ندارم اما بهش احتیاج دارم. لذا داشتن شانس تو این کشور از داشتن سند مهم‌تر و حیاتی‌تره.


تعداد بازدید :  309